دیدبان
آیت الله خامنه ای در دیدار با 50 هزار بسیجی بر حمایت از دولت و حفظ خطوط قرمز نظام اسلامی تاکید کردند

‫پای درس آمریکا شناسی رهبر انقلاب

‫پای درس آمریکا شناسی رهبر انقلاب
دیدبانپس از ورود رهبر انقلاب به شبستان اصلی مصلی، بسیجیان دقایقی به عزاداری ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام پرداختند و میثم مطیعی به نوحه سرایی پرداخت.
 
مهمترین محورهای سخنان رهبر انقلاب را در همین خبر دنبال کنید::
 
*سخنرانی رهبر انقلاب با این جمله آغاز شد: السلام علیک یا اباعبدالله/ ایشان فرمودند این جلسه جلسه مهمی است.
 
*بسیج مظهر عظمت و نیروی کارامد درونی کشور ماست.
 
*صبر در زینب کبرا سلام الله علیها و در دیگر اولیاءاللهی که این جور حرکت کردند صدق است صدق
 
*حضرت زینب(س) در مواجه با دشمنان و در مواجه با مصیبت حتی لرزشی در صدایشان پیش نیامد. ایشان در آنچنان وضعیتی در بازار مثل خود امیرالمومنین حرف زد و دلها و جانها و تاریخ را تکان داد.
 
*حضرت زینب مجسمه عزت است همانطور که امام حسین مجسمه عزت بود و در جواب نکوهش دشمنان می گوید؛ "ما رایت الا جمیلا". این عزت و حماسه زینبی است.
 
*ما البته آن همت زینبی را نداریم که بگوییم ایشان الگوی ما است. اما باید به هر حال کار ما در جهت حرکت زینبی باشد و باید همت ما و عزت ما عزت جامعه اسلامی و انسانی باشد.
 
*یکی از عوامل مولد روحیه و صبر در حضرت زینب "صدق" است و این به معنای صادقانه با پیمان خداوند متعال برخورد کردن است.
 
*خدواند در قرآن در مورد پیامبران بزرگ نقطه مقابل "صادق را کافر" قرار داد و در مورد مومنین نقطه مقابل "صادق را منافقین" قرار داد؛ به این نکات باید توجه کرد.
 
*در هر جایی که صحنه زورآزمایی است در مقابل دشمن باید ایستاد، باید عزم شما بر عزم دشمن پیروز بشود، اراده شما بر اراده دشمن غالب باید بشود و می شود و این ممکن است. در عرصه هر گونه جهادی و کارزاری پشت کردن به دشمن و هزیمت کردن از نظر اسلام و قرآن ممنوع است.
 
*نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است. هر گونه حرکتی چه حرکت به جلو و چه حرکت به عقب، مثل میدان رزم نظامی باید به دنبال رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باشد.
 
 
*پیش رفتن ما به معنای جنگ طلبی نظام اسلامی نیست به این معنا نیست که با همه کشورها میخواهیم چالش داشته باشیم.نظام اسلامی جهتگیری خصومتهایش با نظام استکبار است/استکبارجهانی جنایت را در حق ملتها مجاز میداند/امروز دولت آمریکا در رأس استکبار است.
 
*اینکه از دهان نجس سگ هار منطقه یعنی رژیم صهیونیستی اینگونه سخنانی شنیده می شود و چانه میجنبانند که ایران تهدید همه جهان است
 
*تهدید همه جهان نیروهای شرآفرینی هستند که جز شرارت از خود نشان ندادند از جمله همین اسرائیل و پشتیبان های او.
 
*ما میخواهیم به همه انسانها خدمت و محبت کنیم و با همه ملتها میخواهیم روابط دوستانه داشته باشیم.
 
*نظام اسلامی درسی که از پیامبر امیرالمومنین گرفته است؛ عدالت، احسان و نیکی کردن است. ما با همه ملت ها می خواهیم روابط دوستانه داشته باشیم . حتی ما نسبت به ملت آمریکا دشمنی نداریم با وجود اینکه دولت آمریکا را مستکبر می‌دانیم.
 
*یکی از ویژگی های نظام استکباری خودبرتربینی است. مجموعه های استکباری وقتی خودشان را از بقیه انسان ها مجموعه خودشان را از بقیه مجموعه ها برتر دانستند، وقتی همه چیز را فرع بر خودشان دانستند، یک معادله غلط و خطرناکی در تعاملات جهانی به وجود می آید.
 
*نظام اسلامی درسی که از پیامبر امیرالمومنین گرفته است؛ عدالت، احسان و نیکی کردن است. ما با همه ملت ها می خواهیم روابط دوستانه داشته باشیم . حتی ما نسبت به ملت آمریکا دشمنی نداریم با وجود اینکه دولت آمریکا را مستکبر می‌دانیم.

*استکبار یک واژه قرآنی است. استخوان بندی استکبار در همه دوره ها یکی است و راس استکبار در دنیا دولت آمریکا است.

*ما با برخورد غیرخردمندانه در همه عرصه ها مخالفیم.

*اگر دوست را نشناسیم دشمن را نشناسیم استکبار را نشناسیم چطور میتوانیم با حکمت و درایت حرکت کنیم؟

*یکی از ویژگی های نظام استکباری "خودبرتربینی" است.

*این روحیه استکباری نتیجه‌اش این می شود که برای خود حق مداخله در امور بقیه ملت‌ها را قائل می‌شود. و ادعای تولیت ملتها و مدیریت جهانی را دارند.

*مستکبرین و آمریکا درباره منطقه ما طوری حرف میزنند انگار که مالک منطقه هستند. در مورد اسرائیل طوری حرف میزنند که انگار ملتهای منطقه مجبورند این رژیم جعلی را بپذیرند. با کشورهای مستقل طوری حرف میزنند که انگار آنها حق حیات ندارند.

*"حق ناپذیری" یکی دیگر از ویژگی های استکبار است. یک نمونه از این رفتار مسائل امروز هسته ای ما است.آمریکا حقوق ملتها را قبول نمی‌کند.

* در مسأله هسته ای ما حرف حقی وجود دارد؛ اگر چنان چه انسانی اهل منطق باشد باید در مقایبل استدلال و منطق تسلیم شود ولی استکبار در برابر حق تسلیم نمی شود.

*یکی دیگر از شاخصهای استکبار این است که جنایت نسبت به بشر را مجاز می‌شمرند این یکی از بلایای بزرگ استکبار در دوران جدید است.

*برای جان انسانهایی که تابع آنها نباشند هیچ اهمیتی قائل نیستند که برای مثال میتوان به برخورد مستکبرین با بومیان آمریکا اشاره کرد. عین همین قضیه در استرابیا به وسیله انگلیسی ها پیش آمد و در آنجا سانهای بومی را مثل "کانگرو" شکار می‌کردند.
 
*تا اکنون دوبار از بمب اتمی استفاده شده است که هر دوبار توسط خود آمریکایی‌‎ها مورد استفاده قرار گرفته است.
 
*زندان گوانتانامو هنوز زندانی دارد. افرادی را از جاهای مختلف دنیا به آنجا بردند و در شرایط سخت انسان ها را شکنجه می دادند. آناه ربودن و اسیر کردذن سیاه ها یکی از ماجراهای گریه آور تاریخ است. مسأله غلام و کنیز گرفتن مردم آفریقا یکی از جنایات آمریکایی‌ها است.
 
*یکی دیگر از نمونه ها زندان ابوغریب است که در آنجا سگ را به جان زندانی می انداختند. جنایات در پاکستان، عراق، ربودن و اسیرکردن سیاهان که از ماجراهای گریه‌آور تاریخ است، از دیگر جنایات آمریکا است.
 
*نظام استکبار تمام این جنایات را در تبلیغات خود توجیه می کند و "جنایت" را در لباس "خدمت" ننشان می دهد. نظام استکبار از این شیوه بطور متعارف استفاده می‌کند.
 
*در بمب باران اتمی ژاپن می گویند اگر این بمب ها را نمی انداختیم جنگ جهانی دوم تمام نمی شد و ما خدمت کردیم که با انداختن این بمب باعث کشته نشدن بیشتر انسان ها شدیم.
 
*استکبار قادر نیست یک نظام اسلامی مانند جمهوی اسلامی ایران را تحمل کند چون جمهوی اسلامی در اعتراض به استکبار پدید آمده است.
 
*هرکس به هر دلیلی ولو به دلیل غیر اسلامی باید در دشمن یاس ایجاد کند و باید تلاش کرد با پیشرفت کشور در دشمن یاس ایجاد شود.
 
*استکبار می‌خواهد بگوید اساس حیات ملتها در اتکای به آمریکا است. همه رئیس‌جمهورهای آمریکا یک جورند و همه کارهای آن از یک جنس است.
 
*در زمان همین رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در فتنه 88 یکی از این شبکه های اجتماعی که میتوانست مورد استفاده فتنه گران قرار بگیرد احتیاج به تعمیر داشت اما دولت آمریکا از آن خواست که تعمیرات آن را به تاخیر بیندازند.
 
*احمق‌ها فکر میکنند با شبکه هایی مثل "فیس بوک و توئیتر" میتوانند نظام جمهوری اسلامی را بربیاندازند، تحریمها هم یکی از این ابزار ها است.
 
*تجربه دائمی جمهوری اسلامی این است که تنها عامل برطرف کردن مزاحمت دشمن عبارت از اقتدار و ایستادگی ملت.
 
*بسیج محدود در تعداد کسانی که در سازمان بسیج هستند نمیشود خیلی ها هستند دلهایشان با بسیج است اما داخل در سازمان بسیج نیستند آنها هم بسیجی اند.
 
*آن کسانی که ارزش های شما را احترام می کنند آنها هم از نظر ما بسیجی اند.
 
*توانایی‌های مجموعه بسیجی را باید بالا برد. الزامات اخلاقی عملی را باید در مجموعه بسیج بالا برد یعنی باید اخلاقیات نیکوی اسلامی را پرورش دهیم.
 
*رفتار بسیجیان با آحاد مردم که خیلی هاشان به معنای واقعی بسیجی هستند باید به گونه ای باشد که آنها بگویند؛ اینها پرورش یافتگان نظام اسلامی هستند.
 
*عمل جدی در همه جبهه هم در جبهه علم و هم در جبهه خدمات مردمی و کار و سیاسیت و تولید باید با پرهیز از تنبلی و بدون احساس خستگی انجام شود.
 
*من از دولت و مسئولان داخلی و خارجی حمایت میکنم و این وظیفه ما است. میدانیم که کار اجرایی کار سختی است و ما به آنها کمک می کنم.
 
*اصرار داریم که از حقوق هسته ای ملت ایران یک قدم نباید عقب نشینی شود.
 
*ما در جزئیات مذاکرات مداخله نمی‌کنیم. یک خطوط قرمزی وجود دارد که باید رعایت شود، موظفند که رعایت کنند و از هارت و هورت دشمنان هم واهمه نداشته باشند.
 
*تحریمها ناشی از کینه ورزی آمریکایی‌ها است. کینه آمریکایی مثل کینه شتری است. ایران با فشار، تسلیم هیچ کس نخواهد شد.
 
*ملت فشار دشمن را به فرصت تبدیل خواهد کرد.
 
 
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن