دیدبان

خواننده پاپ:10میلیون می‌دهم شاهین نجفی را بکشید

خواننده پاپ:10میلیون می‌دهم شاهین نجفی را بکشید

دیدبانحامد زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه متولد 21 فروردین سال 1367 در شهرستان میمه اصفهان هستم، گفت: من کارشناسی ارشدم را در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران گرفتم.

 

وی درباره چگونگی ورودش به عرصه موسیقی اظهار داشت: در واقع خواننده شدن از همان ابتدا در وجودم بود؛ کم کم به سمت مداحی و قرائت آمدم، با این حال موسیقی سنتی را دنبال می کردم تا اینکه با قبول شدنم در رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران و به خاطر فضای دانشگاه به سمت موسیقی رفتم.

 

این خواننده کشورمان با بیان اینکه باید حرف ها را به موسیقی تبدیل کنیم، ادامه داد: چون فضای موسیقی ارزشی  تقریباً خالی بود و باید متفکرانه وارد آن می شدیم، به همین دلیل چند سالی وقفه در بین کارمان ایجاد شد؛ به طوری که من و آقای بی آزار درباره این مسئله که یک بچه حزب اللهی چگونه باید وارد عرصه موسیقی شود مدت های زیادی فکر کردیم.

 

زمانی با بیان اینکه فضای موسیقی ارزشی کشور تشنه بود، افزود: در کشور موسیقی ارزشی داشتیم؛ یعنی از همان ابتدای ورود امام به کشور ما دارای موسیقی بودیم و به گفته یکی از بزرگان، شروع انقلاب با موسیقی بوده است؛ با این حال این نوع موسیقی در بین نسل جوان طرفدار نداشت و ما به دنبال دلیل این عدم استقبال بودیم؛ در واقع وقتی موسیقی با نام تحریم یا دفاع مقدس در کشور منتشر می شد، کسی از آن استقبال نمی کرد.


وی در همین زمینه یادآور شد: جواب عدم استقبال از موسیقی های ارزشی این است که این نوع موسیقی از نظر فرم نمی توانست با موسیقی های پرطرفدار رقابت کند. شعر هم در این زمینه نقش مهمی دارد؛ چون جنس کار ارزشی صریح است، به همین دلیل ما به شعرهایی نیاز داشتیم که بتواند صریح حرف مان را به مخاطب منتقل کند.

 

این خواننده کشورمان گفت: از همان ابتدا این ترس وجود داشت که این نوع کارها محکوم به شکست است، ولی ما اعتقادمان این بود که اگر کار خوبی اجرا کنیم قطعاً مورد استقبال قرار می گیرد. به طور مثال موسیقی دیروز، امروز و فردا که نزدیک به سه سال است پخش می شود، روز به روز تازه تر می شود.

 

زمانی درباره علت انتخاب موسیقی پاپ برای آثارش اظهار داشت: موسیقی پاپ با عامه مردم ارتباط می گیرد و چون حرف ما همان حرف مردم بود، این نوع موسیقی را انتخاب کردیم. به طور مثال برخی از مادران شهیدان نیز با آثار ما ارتباط برقرار کردند. در واقع خاصیت موسیقی پاپ این است که انعطاف پذیری زیادی دارد و می توان سازه های سنتی را در آن گنجاند، علاوه بر آن ملودی سازی در این نوع موسیقی راحت تر است و چون موسیقی سنتی محدودیت های خاصی دارد، به سراغ این موسیقی نرفتیم.

 


وی با بیان اینکه در زمان دانشجویی در حرکت های انقلابی شرکت می کردم، ادامه داد: طبیعتاً اگر می خواستم در چنین فضایی باشم، درسم را ادامه می دادم؛ اوایل خوانندگی ام دوستانم به من می خندیدند؛ چرا که متاسفانه نگاه به موسیقی به گونه ای است که گویی هر کسی که خواننده می شود، در واقع به فضای مطربی وارد شده است. این فضا به قدری شدید بود که حتی خانواده ام نیز با خواننده شدنم مشکل داشتند، اما زمانی که تاثیر اولین کارم را در جامعه دیدند راضی به ادامه فعالیتم د عرصه موسیقی شدند.


این خواننده کشورمان تصریح کرد: زمانی که از من می پرسند که خود را مداح می دانم یا خواننده، به آنها می گویم طبیعتاً مداحی برای اهل بیت ارزش بیشتری دارد، ولی در مداحی نمی توان این حرف ها را زد.

 

زمانی با بیان اینکه ائمه اطهار در این راه به من کمک کردند، افزود: همه اتفاقاتی که برای من افتاد لطف ائمه اطهار بود و آنها ما را در این راه هدایت کردند؛ چون من و آقای بی آزار در عرصه موسیقی هیچ تجربه ای نداشتیم و علاوه بر آن ارگانی هم در کشور برای موسیقی ارزشی نداشتیم و این مسئله نشان دهنده لطف ائمه به ماست.  من آثار زیادی در رثای اهل بیت داشتم و انشاءالله دو آلبوم نیز یکی برای دهه محرم و دیگری بعد از محرم منتشر خواهم کردم.

 

وی اظهار داشت: ای کاش از خدا یک میلیون سال عمر می گرفتم تا بتوانم کارهای خوبی بسازم؛ چرا که هنوز سوژه های بسیاری وجود داشت که می توان درباره آنها کار کرد؛ یا حداقل 100 حامد زمانی وجود داشت تا بتواند حرف های ارزشی را بزند. البته راجع به عشق هم می توانیم کار خوبی تولید کنیم، البته اگر نگاه مان به عشق نگاه عمیقی باشد؛ قطعاً خوانندگانی هستند که با موضوع عشق حرف های خوبی می زنند.

 

این خواننده کشورمان با اشاره به شور حسینی اضافه کرد: شور حسینی همین انگیزه ای است که الان در ما وجود دارد و به ما قدرت حرکت می دهد؛ قطعاً شور حسینی همراه با شعور است و هر کسی که محبت اهل بیت در وجودش باشد شعور حسینی هم خواهد داشت؛ احساس می کنم که این شور حسینی است که به من انگیزه می دهد و هر کسی که در حوزه موسیقی به جایگاهی رسیده، قطعاً کاری را برای امام حسین (ع) انجام داده است.

 

 

زمانی با اشاره به ترانه مرگ بر آمریکا گفت: زمانی که این آهنگ را اجرا کردم دوستانم خیلی اذیتم کردند، در حالی که من تا به امروز آهنگ های زیادی را خوانده ام و صدای کسی هم درنیامده. اجرای آهنگ مرگ بر آمریکا به گونه ای شد که حتی دوستان از ظاهر من ایراد می گرفتند و این مسئله نشان دهنده عزت حسینی است.

 

وی با اشاره به آهنگ هادی شاهین نجفی افزود: زمانی که این مرتد این آهنگ را خواند، من در صفحه فیس بوکم نوشتم که هر کسی او را بکشد من 10 میلیون تومان به او جایزه می دهم؛ این کار من هم باعث شد که افراد زیادی در صفحه ام به من دشنام بدهند؛ با این حال دیدیم که این کار نجفی اصلاً ماندگار نشد؛ در حالی که آثار درباره امام حسین (ع) قطعاً در تاریخ ماندگار می شود. هنوز  هم اهل حق تعدادشان کم و اهل باطل زیاد هستند؛ اهل باطل قدرت شان از اهل حق بیشتر است، ولی همان گونه که عاشورا رخ داد، قطعاً امروز نیز حق پیروز خواهد شد.

 

این خواننده کشورمان با بیان اینکه هر کسی با یکی از شب های محرم بیشتر ارتباط برقرار می کند، اظهار داشت: همه اتفاقات کربلا زیباست، ولی من با اتفاقی که عبدالله بن حسن در کربلا به وجود آورد، بیشتر ارتباط برقرار می کنم؛ در واقع این موضوع یکی از عجیب ترین اتفاقات کربلا است و سناریوی آن از همان ابتدا حماسه و عشق است؛ ما باید از ارزش هایی که امام حسین (ع)، امام خمینی (ره) و شهیدان به خاطر آن قیام کردند، دفاع کنیم، حتی در حد صحبت کردن باید به این ارزش ها بپردازیم.


زمانی با بیان اینکه دو  آلبوم را با همراهی رضا هلالی کار کرده ام، خاطرنشان کرد: البته هیچ کدام از این آلبوم ها هنوز پخش نشده است؛ قرار است یکی از این آلبوم ها در دهه اول محرم پخش شود. من به جز رضا هلالی با مداحان زیادی از جمله سیدمحمدرضا طاهری، حاج حسن خلج و حاج محمود کریمی دوست هستم و با آنها ارتباط دارم. امسال نیز قرار است برای اولین بار در هیئت هلالی به نوحه خوانی بپردازم.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن