دیدبان
توسط روزنامه گاردین انجام شد:

مصادره به مطلوب راهپیمایی 13 آبان+ عکس

مصادره به مطلوب راهپیمایی 13 آبان+ عکس

دیدبانسایت خبری گاردین بریتانیا، در تحلیلی اقدام به مصادره به مطلوب راهپیمایی 13 آبان کرد.


این گزارش می نویسد:«هزاران نفر از تندروهای ایرانی با تجمع در مقابل سفارت ایالات متحده در تهران که در سال 1979 اشغال شده بود، چالش‌های درونی این کشور با رئیس جمهور جدید، حسن روحانی را که به دنبال بهبود روابط با غرب است را پررنگ کردند.

این تظاهرات سالانه در این روز به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام می‌شود اما دیروز برخلاف تلاش‌های جدید حسن روحانی برای ارتباط با واشنگتن، شاهد مخالفت تندروهای ایران با گرم شدن روابط این دو کشور هستیم.

بسیاری از مقامات ارشد ایران در راهپیمایی روز دوشنبه حضور داشتند در حالی که حسن روحانی و هیچ یک از اعضای کابینه‌اش حضور نیافتند.»

انتشار چنین گزارشی توسط این روزنامه انگلیسی نشان دهنده تحلیلی اشتباه از اوضاع واقعی داخل ایران است.

سخنان مقام معظم رهبری در روز یکشنبه و دفاع ایشان از مذاکره‌کنندگان با غرب و هم‌چنین خیر دانستن این مذاکره از سویی، و هم‌چنین راهپیمایی عظیم مردم در روز دوشنبه برای دفاع و حمایت از مقام معظم رهبری و هم‌چنین اعلام انزجار از استکبار جهانی از سوی دیگر، نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی میان این تظاهرات عظیم مردمی با تنش ومخالفت با تیم مذاکره‌کننده و دکتر حسن روحانی وجود ندارد. گرچه این امر از مصاحبه‌های تلویزیونی مردم که هنگام راهپیمایی انجام شده بود نیز کاملا مشهود است.

مذاکرات انجام شده توسط دولت در پی منویات امام خامنه‌ای در مورد نرمش قهرمانانه است؛ به علاوه اینکه باز هم به گفته خود ایشان هیچ یک از اعضای تیم مذاکره‌کننده، سازش کار نبوده و به دنبال دادن امتیاز نیستند. اما آنچه مسلم است این است که مردم ایران از سال 1357 برای مبارزه با استکبار جهانی و ظلم ظالمین متحد شده‌اند. از جمله علائم بروز این استکبارستیزی، راهپیمایی عظیم در 13 آبان بود.

روزنامه گاردین با اشتباه گرفتن ولایت‌مداری مردم ایران با چالش درونی متوجه این نکته نشده است که مردم ایران در پی اطاعت از ولایت هم حاضر به مذاکره ونرمش قهرمانانه می‌شوند و در عین حال باز هم با اطاعت از مقام ولایت حاضر به دست برداشتن از خوی استکبارستیزی خود نیستند.

این روزنامه انگلیسی به دلیل عدم اطلاع از منش فکری مردم ایران و عدم آگاهی از طرف‌داری مردم ایران از رئیس‌جمهور خود دچار چنین اشتباه یا بهتر بگوییم دچار چنین توهمی می‌شود. 

از نظر دور نماند که این گزارش مخدوش، دچار گاف دیگری نیز شده به طوری که از حضور کابینه دکتر روحانی در راهپیمایی دیروز غافل مانده و حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی در راهپیمایی را که مصاحبه اش نیز منتشر شده نادیده گرفته است. همچنین رضا فرجی دانا، محمد شریعتمداری، علی اصغر فانی و علی ربیعی هم در این راهپیمایی حضور داشتند.

 

 

منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن