دیدبان

تحلیل اندیشکده صلح آمریکا از تبلیغات ضداستکباری در ایران +تصاویر

تحلیل اندیشکده صلح آمریکا از تبلیغات ضداستکباری در ایران +تصاویر
دیدبانمؤسسه صلح آمریکا در گزارشی نوشت سوءظن ایران درباره آمریکا از سال 1979 میلادی حتی روی بیلبوردها و طرح‌های دیواری مناظر عمومی جای گرفته است.

مدت کوتاهی پس از صحبت‌های دیپلماتیک میان ایران و گرو 1+5، مجموعه جدیدی از بیلبوردهایی که صداقت آمریکایی را به چالش می‌کشیدند در خیابان‌های تهران نصب شدند. این بیلبوردها یک مامور مذاکره کننده آمریکایی را در حال مذاکره با ایران نشان می‌دهد در حالی که نماینده آمریکا، زیر میز یک شات‌گان به دست گرفته و لباس نظامی به تن دارد. عنوان این طرح، در فارسی «صداقت آمریکایی» نام گرفته است. این تابلوهای تبلیغاتی در اواخر اکتبر به صورت کاملاً ناگهانی از خیابان‌های تهران جمع‌آوری شدند.
 

 

به نوشته مؤسسه صلح آمریکا، هادی ایازی سخن‌گوی شهرداری تهران ادعا کرده است که این بیلبوردها توسط سازمان فرهنگی اوج نصب شده و مجوز نداشتند: «در یک حرکت خودسرانه و بدون اطلاع یا اجازه شهرداری».

این گزارش می‌افزاید: اما تندروها متعهد شده‌اند که این تابلوهای تبلیغاتی را در طول ماه "مبارک" عاشورا (!) دوباره نصب کنند. رسانه‌های تندرو، شهرداری و دولت روحانی را تحت فشار گذاشته‌اند که این بیلبوردها را از ترس صدمه‌خوردن به ابتکار جدید دیپلماتیک ایران جمع‌آوری کرده‌اند. روزنامه کیهان در یکی از سرمقاله‌های خود نوشت: با این بهانه مسخره، آن‌ها فشار سنگینی را به شهرداری وارد کرده تا حدی که مجبور شدند تابلوها را جمع‌آوری کنند.

گزارش این مؤسسه حاکی است؛ شبکه‌های ضد آمریکایی در اینترنت فعال هستند. یکی از جدیدترین گرافیک‌های انجام شده که هفتگی در صفحه‌ فیس‌بوک و توییتر منصوب به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران قرار داده می‌شود تصویر زیر است که در 26 اکتبر انجام شد.

این گزارش می افزاید: پوستر زیر در صفحه فیس‌بوک پایگاه آیت‌الله خامنه‌ای به سال 1953 اشاره دارد که همکاری سازمان اطلاعاتی سیا و بریتانیا را علیه ایران در کودتای آن سال نشان می‌دهد. این صفحه هم‌چنین برخی از سخنان آقای خامنه‌ای را هم قرار داده است. 

 

 این گزارش در ادامه تاکید می کند : پوستر دیگری که در صفحه رهبر ایران مشاهده می‌شود، شلیک به هواپیمای مسافری توسط ناو وینسنس در سال 1988 است. پروازی که حامل 290 مسافر و خدمه بوده و همگی بر اثر حمله کشته شدند.

 

 
 
منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن