دیدبان

گاف رسانه غربی در پوشش خبری لغو کنفرانس افق‌نو+ عکس

گاف رسانه غربی در پوشش خبری لغو کنفرانس افق‌نو+ عکس

دیدبانسایت خبری "واشنگتن فری بیکن" با گرفتن گافی از نشریه بریتانیایی تلگراف The Telegraph، نوشت: به نظر می‌رسد گزارش‌های رسانه‌های غربی، لغو یک جشنواره فیلم ایرانی کمتر شناخته شده به نام «افق نو» را با کنفرانس «جهان بدون صهیونیزم» که در سال 2005  تشکیل شد و در آن احمدی‌نژاد از محو اسرائیل «از روی نقشه» سخن به میان آورد، اشتباه گرفته‌اند.

کارشناسان می‌گویند این ناهمخوانی در این گزارش‌ها سوالات جدیدی را راجع‌به اعتبار پوشش رسانه‌ای غرب در مورد ایران به وجود می‌آورند.

تلگراف و دیگر مطبوعات گزارش دادند که وزارت خارجه ایران «جشنواره افق نو» 2013 را لغو کرده است.

 این گزارش می‌نویسد: وقتی این کنفرانس برای نخستین بار در سال 2005 برگزار شد، احمدی‌نژاد اظهار نظر معروف خودش مبنی بر اینکه اسرائیل باید «از روی نقشه محو شود» را ابداع کرد.

اما با توجه به خود وب‌سایت افق نو، کنفرانس افق نو نخستین بار در سال 2012 برگزار شد، و به نظر می‌رسد به کنفرانس «جهان بدون صهیونیزم» هیچ ارتباطی ندارد.

بنا به اطلاعات منتشر شده توسط اولین کنفرانس سالانه این برنامه، افق نو در تلاش است تا با ارائه‌ی مبانی آکادمیک به مناظرات عمیق در مورد جنبه‌های گوناگون سینمای جهان پرداخته و برای ترغیب مواجهه با این واقعیات در جامعه می‌کوشد.

برنامه‌ی جهان بدون صهیونیزم با تلاش سازمان اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان بنا شد، در حالی که کنفرانس افق نو، بنا بر گفته مطبوعات مرتبط، توسط مرکز فیلم مستند و تجربی و سازمان سینمایی ایران برگزار شده است.

وب‌سایت افق نو، برای این برنامه، فهرستی را برای فیلم‌های مورد نظر در موضوعات مختلفی چون، جنبش تسخیر وال استریت، امپریالیسم، و اسلام‌هراسی اعلام داشته است.

در این گزارش گاف دیگری هم رخ داده: احمدی‌نژاد در نخستین جشنواره افق نو در 2012 صحبت کرده بود اما سخنرانی وی زیاد مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت اما صرفا سخنرانی وی باعث به خطا افتادن تلگراف شده است.

گاف دیگر ، تاریخ لغو جشنواره است. با توجه به وب‌سایت افق نو کنفرانس 2013 افق نو، قرار بود از 3 تا 7 سپتامبر برگزار شود اما این گزارش مخدوش می‌نویسد برگزارکنندگان گفته‌اند که این کنفرانس یا در اواخر سپتامبر و یا در اوایل اکتبر برگزار خواهد شد.

منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن