دیدبان
ژن جاسوسی در DNA رئیس جمهورهای آمریکا

شباهت اوباما با کسی که دانشجویان ایرانی پیش پایش قربانی شدند

شباهت اوباما با کسی که دانشجویان ایرانی پیش پایش قربانی شدند

دیدباندر فاصله سال‌های ۱۹۷۲-۱۹۷۵ در هتلی به نام واترگِیت در واشنگتن پرده از جاسوسی و شنود توسط ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا برداشته شد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تعدادی از ماموران اف‌بی‌آی وارد ساختمان هتل واترگیت محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا شدند و دستگاه‌های شنود کار گذاشتند و سپس اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند. این اقدام غیر قانونی با پیدا شدن یک نوار کاست توسط یک مأمور حراست هتل بطور تصادفی لو رفت و روزنامۀ واشنگتن پست ازطریق دو تن از روزنامه‌نگاران خود به نام‌های باب وودوارد و برنشتاین آن را به اطلاع افکار عمومی رساندند.

وب سایت ای بی سی آمریکا در سرمقاله ای هم اعتراف می کند باراک اوباما اولین رئیس جمهوری این کشور نیست که از سران کشورهای دیگر جاسوسی کرده است.

در ۴ اوت ۱۹۷۴ کاخ سفید متن پیاده‌شدۀ نوارها را تحویل داد. یکی از نوارها حاوی یک مدرک غیر قابل انکار بود یعنی دستور ریچارد نیکسون برای تماس با سیا به منظور متوقف کردن تحقیقات اف بی آی درمورد سرقت واتر گیت.

نیکسون که 2 دوره توانسته بود در رقابتی سخت رئیس جمهور آمریکا شود استعفا داد و از قدرت کناره گیری کرد.

این روز ها اگرچه باراک اوباما از شنود مکالمات سران اتحادیه اروپا اظهار بی اطلاعی می کند اما حقیقت ان است که "جاسوسی" قسمتی از DNA رئیس جمهور های آمریکا است.

وندی شرمن چندی پیش در گستاخی آشکار گفته بود که نیرنگ و فریب قسمتی از DNA ایرانیان است.

در تاریخ 24 آبان 1332 اعلام می شود ریچارد نیکسون که در آن زمان معاون رئیس جمهور آمریکا بود از طرف آیزنهاور به ایران می‏آید. نیکسون به ایران می‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (نقل از نطق آیزنهاور در کنگره آمریکا بعد از کودتای 28 مرداد) ببیند.

«او را در پیش پای نیکسون قربانی کردند!» این فرازی از دست نوشته دکتر علی شریعتی درباره شهادت آذر شریعت‌رضوی برادر همسرش و مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی، دو دانشجوی دیگر دانشکده فنی دانشگاه تهران در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ است.

17 آذر نیکسون به ایران آمد و دکترای افتخاری در رشته حقوق را در دانشگاه تهران که در اشغال مشهود نیروهای نظامی بود، دریافت کرد.

پروژه اعتماد سازی در دولت یازدهم در حالی از سوی تیم مذاکره کننده ایران با شدت زیادی جلو می رود که هم پیمانان آمریکا هم این روزها به خاطر افشای این جاسوسی به اوباما با شک و تردید نگاه می کنند.

در اولین سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به نیویورک، اوباما با برقراری تماس تلفنی خواستار بهبود روابط ایران و آمریکا شده بود.

گرچه دانشجویان در اعتراض به مکالمه تلفنی اوباما و روحانی در زمان بازگشت روحانی به ایران در مهرآباد جمع شدند اما این تجمع به ذائقه رسانه های حامی دولت یازدهم خوش نیامد و دانشجویان را "چماغ به دست" معرفی کردند.

استعفای احتمالی اوباما می تواند راهگشای فشارهایی باشد که این روزها در خصوص شنود مکالمات تلفنی بر آمریکا وارد می شود.

 

 

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن