دیدبان

اینفوگراف:: علت «شیطان بزرگ» بودن آمریکا

اینفوگراف:: علت «شیطان بزرگ» بودن آمریکا

دیدباندر بیانیه زیر که توسط ستاد دانشجویی 13 آبان صادر شده، 4 آبان (سالروز سخنرانی امام راجع به کاپیتولاسیون) تا 13 آبان (سالروز تسخیر لانه جاسوسی) به عنوان «دهه برائت» نامگذاری شده، و در هر روز، یکی از صفات شیطان (در گفتمان قرآنی) که از ویژگی های آمریکا نیز می باشد، محور قرار گرفته است، تا علت «شیطان بزرگ» بودن آمریکا واکاوی شود.

در این روزها انشاءالله برنامه های مختلف ضدآمریکایی در دانشگاه ها و برخی مراکز فرهنگی دیگر برگزار خواهد شد.
در پوستر ضمیمه، محورهای همین بیانیه به صورت گرافیکی کار شده تا قابل نصب در دانشگاه ها، مدارس، مساجد، و... باشد.
 
 
 
 

اطلاعیه ستاد دانشجویی یوم الله ۱۳ آبان +

 

اعلام اسامی روزهای دهه برائت

با محور«تبین چهره شیطانی دولت امریکا»

برپایی انقلاب کبیر اسلامی پس از قرن ها ظلمت و تباهی بشریت، برای عاقلان نویدگر تهذیب حقیقی اسلام از پیرایه های خودساخته من و مایی است تا وعده الهی محقق گردیده ، زمین از لوث شیاطین و شیطنت ها رها شده و مستضعفین وارث نهایی آن گردند. در این میان تبیین اسلام ناب و تمیز آن از اسلام امریکایی توسط حضرت امام خمینی (ره) بعنوان اصلی ترین سرفصل های اندیشه سیاسی آن عزیز شناخته می شود. همانگونه که خلف شایسته ایشان در باب اهمیت و ضرورت توجه به این مبانی می فرمایند:

«بروید وصیت نامه امام را بخوانید. امامی که دنیا را تکان داد، امامی است که در این وصیت نامه منعکس است، در این آثار و گفتار منعکس است. اولین و اصلی ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام ، مسئله اسلام ناب محمدی است». 

(بیانات رهبر معظم انقلاب-10/12/68)

در فرهنگنامه سیاسی امام خمینی(ره) ، اسلام ناب، اسلام پابرهنگان و رنج دیدگان، اسلام عارفان مبارزه جو و فقرای دردمند است. اسلام زهد و ساده زیستی و مکتب قیام لله و اصلاح گری است که مأموریت دارند بر اساس «برنامه ای خدایی» زمین را از لوث «شیطان بزرگ» پاک کنند.

بدون شک اگر این مبانی نورانی توسط خواص جامعه بخوبی تبیین شده بود امروز شاهد آن نبودیم که برخی دولتمردان از لزوم «درک» شیطان بزرگ و «بازی» با او سخن بگویند و بدون توجه به توانایی های داخلی نظام مردم سالاری دینی، راه برون رفت از برخی مشکلات و نارسایی های اقتصادی را در مذاکره با دولت خبیث امریکا جستجو کنند.

بر این اساس ، در برهه کنونی که اندیشه نورانی امام عزیز توسط برخی یاران «خسته» انقلابی و برخی نزدیکان «خطاکار» آن حضرت مورد هتک قرار گرفته است، جریان دانشجویی بر این تصمیم استوار شد که به منظور شناخت ذات شیطانی رژیم امریکا ، از 4 آبان ماه -  سالروز نطق تاریخی امام خمینی علیه کاپیتولاسیون- لغایت 13آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا- را به عنوان «دهه برائت» نامگذاری نماید و بدین منظور هر روز از این دهه را به «تبیین» و «بازشناسی» یکی از خصلت های شرورانه دولت امریکا که منطبق بر خصائص ذاتی شیطان –در منظومه فکری قرآن کریم– می باشد، بپردازد.

 

اسامی روزهای این دهه عبارتند از:

 

1-شنبه چهارم آبان ماه: «آمریکا؛ استکبار و خودبرتربینی»

آغاز دهه برائت همزمان با سالروز نطق تاریخی امام خمینی(ره) در مخالفت با کاپیتولاسیون امریکایی است که بعنوان نماد روحیه خودبرتربینی این رژیم می توان از آن یاد کرد. دولت آمریکا در طول حیات خود همواره مدعی برتری نژادی و فرهنگی خود بوده است و با «زبان تحقیر» با ملت ها سخن گفته است. تحقیر فرهنگ های بومی ملت ها و القای عقب ماندگی سنت های دینی و در مقابل فخر فروشی به نظام مادی لیبرال دموکراسی از جمله مصادیق «استکبار امریکایی» است که باعث شباهت این رژیم به شیطان سرکش می شود.

بر اساس منطق قرآنی نیز  «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِکَةِ اسْجُدُو لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلّا إِبْلیسَ أَبى وَ اسْتَکْبَرَ وَ کانَ مِنَ الْکافِرینَ» استکبار و خودبرتربینی از مهمترین راهبردهای شیطان در مواجهه با انسان است. (سوره مبارکه بقره / 34 و ص/ 76 )

 

2-یکشنبه پنجم آبان ماه: «آمریکا؛ فریبنده و غیرقابل اعتماد»

دولت آمریکا رژیمی عهد شکن و غیرقابل اعتماد است که تاریخ معاصر مملو از وعده های فریبنده او به دوستان ساده اندیش خود است. از جمله مصادیق معاصر این رفتار می توان به فریب جریانات سازش کار در مقابل خط مقاومت از جمله مساله فلسطین اشاره نمود. اوج عهد شکنی امریکا در آنجاست که حتی از رژیم های دست نشانده خود بهنگام سقوطشان هیچ حمایتی نمی کند.

در تبیین قرآن نیز ؛ «وَ مَنْ یَکُنِ الشَّیْطانُ لَهُ قَریناً فَساءَ قَریناً» شیطان «همنشینی بد»، مایه «خذلان و گمراهی» و «فریب» انسان می باشد و از این رو موجودی غیرقابل اعتماد است که در پی زیان انسانهاست. ( سوره مبارکه نساء/38- فرقان/29 و نساء119و120- ابراهیم/22)

 

3-دوشنبه ششم آبان ماه: «آمریکا ؛ تفرقه انگیزی و فرقه سازی»

دولت آمریکا در طول حیات خود همواره از سیاست تفرقه بین ملت ها در جهت منافع خود بهره برده و با فرقه سازی (وهابیت و سلفی و...)- و دامن زدن به اختلافات قومی، نژادی و مذهبی و فرهنگی و ...در میان ملت ها در امور داخلی کشورها دخالت کرده است.

بر اساس توصیه قرآنی؛ « إِنَّما یُریدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَداوَةَ»  شیطان بین مسلمانان دشمنی و کینه می افکند و بدنبال نزاع و اختلاف  است. (سوره های مبارکه مائده/91 – اسراء/53 و بقره/208)

 

4-سه شنبه هفتم آبان : «آمریکا؛ شرارت و جنگ افروزی»

دولت امریکا مظهر یک حکومت شرور و فاقد خیر برای همه ملتهاست . اعمال زور و خشونت و تحریم علیه کسانی که به نظام لیبرال دموکراسی امریکایی اعتقادی ندارند از بنیانهای فکری سیاستمداران امریکایی است. تجهیز گروههای تروریستی علیه ملت های مستقل، فروش تجهیزات نظامی و سلاح های کشتار جمعی ، حضور آمریکا در پشت صحنه درگیریهای منطقه ای، لشکر کشی نظامی به کشورها، مناطق و آبهای دنیا، تلاش برای سرنگونی رژیم های انقلابی و مردمی ، تشکیل دستگاههای اطلاعاتی برای شناسایی و سرکوب مخالفان و حمایت از کودتا و ترور مخالفان در کشورهای دیگر حتی ترور چهره های علمی کشورهای مستقل از جمله این اقدامات امریکاست که از آن می توان به مظهر تروریسم دولتی یادکرد.

در تشریح صفات و ذاتیات شیطان در قرآن ؛ «إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلرَّحْمَنِ عَصِیًّا»  شیطان در پی عصیان گر و سرکش و متمرد است و در پی شرارت است. (مریم/44- صافات/7- نساء/117)

 

5-چهارشنبه هشتم آبان:«آمریکا؛ سلطه گری و نفی استقلال ملت ها»

امریکا همواره به دنبال ابرقدرتی و سلطه همه جانبه خود – اعم از سیاسی ، اقتصادی ،فرهنگی، نظامی و...- بر دنیاست. پایگاههای نظامی در سراسر دنیا ، شبکه های رسانه ای تبلیغاتی در سراسر دنیا ، تربیت مدیران و سیاستمداران وابسته به منافع آمریکا در کشورهای دیگر، نفوذ فرهنگی و سعی در ترویج سبک زندگی خود به همه دنیا از طریق هنر سینما و غارت ثروت های مادی و معنوی (استعداد و نیروی انسانی) ملت ها از جمله اقدامات آمریکا در محور سلطه گری همه جانبه است.

در منطق قرآنی؛ «ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ» شیطان قسم یاد کرده است که از همه جهات بر بندگان خدا سلطه ایجاد کرده و بر آنان لجام زده و از همه جهات در گمراهی آنان بکوشد. (اعراف/16و17 – ص/82- اسراء/62)

 

6-پنج شنبه نهم آبان: «آمریکا؛ ترویج و اشاعه فساد»

تشکیل و حمایت از شبکه های سازمان یافته فساد و فحشا در سراسر دنیا ، حمایت از گسترش اعتیاد و مواد مخدر ، راه اندازی شبکه هالیوود، نشر هرزگی و برهنگی ، توهین به مقدسات ادیان بخصوص دین اسلام ، تولید و زایش عرفانهای نوظهور و معنویت های مادی ،ناهنجاری های اخلاقی و حمایت از سنت های جاهلی همچون همجنس گرایی از اقداماتی است که می توان امروز دولت آمریکا را مظهر نشر فساد شیطانی دانست. 

 

در تبیین قرآن نیز، «وَ مَنْ یَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّیْطانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ» شیطان به «فحشاء و منکر» امر می کند و با اختراع اسباب فساد مایه غفلت آدمی است و  فسق و فساد را در چشم گمراهان زینت داده و در گمراهی و خسران آدمی می کوشد. (نور/21- مائده/91-محمد/25-حجر/39- ص/82) 

 

7-جمعه؛ دهم آبان: «آمریکا؛ سرمایه داری و غارت جهانی»

شاکله و بنیان فکری اقتصاد آمریکا بر مبنای سرمایه داری و غارت ملت هاست و این ایده را در سراسر جهان پیاده می کند. در حال حاضر سیستم سرمایه داری آمریکا چیزی جز گسترش فقر برای عموم مردم –بخصوص مردم امریکا-نداشته و تنها منافع ثروتمندان در آن لحاظ شده است و اخیراً نیز جنبش وال استریت برای همین موضوع شکل گرفته است. نابرابری درآمدی طی سه دهه گذشته درآمریکا به سرعت و به شدت در حال افزایش است و برخی صاحب نظران سیستم سرمایه داری را عامل اصلی فقر در آمریکا می دانند. این رژیم با استفاده از ابزار تحریم ، در پی متلاشی کردن اقتصاد داخلی کشورهای مستقل می باشد. 

 

در منطق قرآنی؛ «أَلشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ» شیطان هنگام انفاق وعده فقر و تنگدستی می دهد و به بخل و جمع کردن مال و ربا وسوسه کرده و انسان را به مال حرام  توصیه می کند. (بقره/268- بقره-275- بقره/168)

 

8-شنبه یازدهم آبان: «آمریکا؛ رسانه و تحمیق آگاهی»

شبکه رسانه ای امریکایی صهیونیستی که امروز بر روند تولید اخبار در دنیا سایه افکنده است با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه ای و تبلیغاتی سعی در وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیات جهان امروز دارد. به اذعان برخی صاحب نظران رسانه در حال حاضر اگر جریان رسانه ای فریب و تحمیق توسط امریکا وجود نداشت بسیاری از ملت ها خیلی زود به چهره واقعی امریکا ودنیای غرب پی برده و ماهیت آن زودتر فاش می شد. این جریان رسانه ای از طریق ایجاد یأس و ناامیدی در حرکت های بومی ملت ها، ایجاد هراس از اسلام و معنویت (شیعه هراسی و ایران هراسی) و تهاجم رسانه ای علیه ملت های مقاوم (ایران، فلسطین، سوریه ، لبنان و...) سعی در قلب واقعیات و اعمال سلطه تبلیغاتی خود بر جهان معاصر را دارد.

بر اساس تبیین قرآنی؛ «إِنَّمَا النَّجْوَى مِنَ الشَّیْطَانِ لِیَحْزُنَ الَّذِینَ آمَنُوا» «نجواهای شیطانی» در پی مضطرب و پریشان نمودن و مومنان است و شیطان با «زینت دنیا» در پی گمراهی است. (مجادله/10- آل عمران/175- حجر/39)

 

9-یکشنبه دوازدهم آبان: «آمریکا ؛ سیطره جهانی صهیونیسم»

در نظر گرفتن منافع اسرائیل در تصمیمات سیاستمداران آمریکایی از جمله رویکردهای حیاتی امریکا می باشد که گستردگی لابی صهیونیستی در آمریکا ، نقش صهیونیست در اقتصاد و فرهنگ آمریکایی و هم پیمانی سیاسی نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ملت های مستقل از آن جمله اند. همچنین تاسیس و نفوذ لابی های صهیونیستی امریکایی در مراکز به ظاهر مستقل بین المللی و داعیه دار حقوق بشر از جمله ابزارهایی است که به وسیله آن رژیم امریکا سعی در جلب منافع امریکایی-صهیونیستی خود و ضربه به منافع ملت های مستقل دارد. از جمله سیاست های این احاطه صهیونیستی، نفوذ در ساختار مراکز داوری بین المللی است که منافع نظام سلطه را در نظر دارند.

بر اساس منطق قرآنی نیز «حزب شیطان» و طاغوت می کوشد به اجبار مومنان را به ساختارهای داوری طاغوت و حکام باطل بکشاند: «یُریدُونَ أَنْ یَتَحاکَمُوا إِلَى الطّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ یَکْفُرُوا بِهِ وَ یُریدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعیداً (نساء /60- مجادله/19- انعام/121)

 

10 - دوشنبه سیزدهم آبان: «آمریکا؛ تقابل تمدن مادی با فرهنگ توحیدی»

سیزدهم آبان و آخرین روز از دهه برائت مصادف با تسخیر لانه جاسوسی امریکا و نمادی از شکست هیمنه پوشالین این نظام در برابر نظام نورانی جمهوری اسلامی است. اکنون که بیش از هر زمان دیگری نظام لیبرال دموکراسی امریکایی درگیر بحرانهای اقتصادی، افت مشروعیت سیاسی امریکا در دنیا و ظهور بحرانهای اخلاقی و فرهنگی می باشد حقیانیت ندای مظلومانه انقلاب اسلامی و ایستادگی جریان مقاومت ظهور بیشتری یافته است و انشاء الله بزودی شاهد فروپاشی و «مرگ» رژیم ظالمانه امریکا خواهم بود.

و بر اساس وعده های قرآن «نابودی» این تمدن مادی حتمی است؛ «وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً» (سوره مبارکه اسراء/81).

انشاء الله.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن