دیدبان
نیازمند تدبیر برای مقابله با وهابیت هستیم

هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به تحرکات وهابیت

هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به تحرکات وهابیت
دیدبانآیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جمع دست‌اندرکاران کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: اخیراً وهابیت تحرکات زیادی را در داخل ایران آغاز کرده‌اند که منشأ آن‌ها هم کشورهای خارجی هستند؛ سرعت اجرایی کردن برنامه‌های آن‌ها در داخل کشور هم زیاد است.
 
وی افزود: مهمترین دلیل اینگونه اقدامات این است که وهابی‌ها احساس کرده‌اند شیعه نقاط مختلفی از خاورمیانه را در اختیار گرفته و نظام ایران هم بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) تشکیل شده است هر چند حقوق اهل سنت تضییع نشود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه دست و پا زدن وهابیت در این شرایط کاملا آشکار است خاطرنشان کرد: کانون اصلی تشیع در حال حاضر ایران است و آن‌ها به همین دلیل به دنبال مبارزه با جمهوری اسلامی هستند و در این مسیر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایشان تغییر بافت جمعیتی و افزایش اهل سنت است ضمن اینکه در کنار این فعالیت‌ به خرید زمین، خانه و املاک تجاری از شیعیان هم روی آورده‌اند.
 
وی ادامه داد: فشار به اقلیت‌هایی از شیعیان در برخی مناطق برای اجبار آن‌ها به مهاجرت و تغییر نسبت مذهبی از دیگر اقدامات وهابی‌ها محسوب می‌شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی به اقداماتی مشابه از سوی وهابی‌ها در شهرهایی همچون مشهد، شیراز و ارومیه اشاره کرد و گفت: اکنون در اطراف مشهد می‌بینیم که اهل سنت در حال خرید زمین و خانه‌ها از شیعیان هستند تا نسبت جمعیتی خود را افزایش دهند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتباطی بسیار نزدیک میان وهابی‌ها و رژیم صهیونیستی حاکم است عنوان داشت: در هر حال هر چه بر فعالیت‌های این گروه‌ها افزوده شود در نهایت به نفع اسرائیل خواهد بود.
 
وی با اشاره به توصیه‌ها و هشدارهای خود نسبت به اینگونه فعالیت‌ها در دیدار با مقامات کشوری گفت: به مسئولان گفته‌ام که اگر امروز برای این مشکلات چاره‌ و تدبیری نیندیشند شاید کار به جایی برسد که نتوان اقدامی کرد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار تشکیل کارگروه‌هایی به منظور مقابله منسجم و مناسب با اقدامات وهابی‌ها شد و افزود: در این زمینه هیچ بن بستی نیست و باید تلاشمان را بیشتر کنیم.
 
این مرجع تقلید اضافه کرد: اینکه گروهی با هدف مقابله فکری با وهابیت کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) را برگزار کنند اقدامی بسیار خوب و پسندیده است و موجب نشر مکتب تشیع خواهد شد و برکات آن به همه کشور و نظام اسلامی خواهد رسید؛ باید توجه داشت حتی اگر یک ریال برای ترویج مبانی مکتب اهل بیت(ع) خرج شود در حقیقت کمک به امنیت و ثبات نظام اسلامی خواهد بود.
 
وی برگزاری کنگره خطر وهابیت تکفیری برای اسلام، مسلمین و بشریت در سال آینده را مورد توجه قرار داد و گفت: پیش نشست این کنگره اخیراً در قم و با حضور علمای اهل سنت برگزار شد و آن‌ها در این مراسم سخنرانی کردند و استقبال خوبی هم داشتند ولی مشاهده کردیم که رسانه‌های وهابی و غربی با هجمه تبلیغاتی درصدد بودند که اینگونه القا کنند مراجع تقلید در قم می‌خواهند به اهل سنت فشار بیاورند و این نشانه دروغ‌گویی آن‌ها است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دروغ‌های وهابی‌ها به حدی رسیده که شیعیان را تکفیری اعلام کرده‌اند عنوان داشت: تنها نگاهی به رساله‌های مراجع تقلید شیعه نشان می‌دهد که ما فقط ناصبی‌ها و خوارج را جزو کفار می‌دانیم و حقوق سایر پیروان مذاهب اسلامی را محترم می‌شماریم.
 
این مرجع تقلید افزود: یکی از وظایف شیعیان در شرایط کنونی ابهام‌زدایی و آشکار کردن دروغ‌های وهابی‌هاست زیرا آن‌ها حتی در کتاب‌های علمی خود هم به راحتی دروغ می‌گویند و به شیعه تهمت می‌زنند.
 
 
منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن