دیدبان
33 سال پیش در چنین روزی

اعتراف وزیر امورخارجه آمریکا

اعتراف وزیر امورخارجه آمریکا
 
رخدادهای 24 مهر 1359
 
چکیده
 
 
 
بنی صدر: ما فهمیدیم که در دنیا کوچک ترین غمخواری نداریم پس باید روی پای خود بایستیم و به خودمان متکی باشیم .
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی: وقتی به شهر دزفول رسیدم و مردم را در رفت و آمد و خرید و فروش و با روحیه شاد دیدم مجبور شدم فکر خود را عوض کنم و با آنها از نصرت و پیروزی صحبت کنم .
وزیر خارجه آمریکا : شما باید با در نظر گرفتن عمل سیاستمداران آمریکایی بپذیرید که گاهی اوقات آن چه را که آنها علنی می گویند با آن چه که در خفا بیان می کنند تطبیقی ندارد!؟
ستاد انقلاب فرهنگی طرح پیشنهادی خود را برای تغییر نظام آموزش عمومی از کودکستان تا سال آخر دبیرستان را اعلام کرد .
مفسر روزنامه نیویورک تایمز: ایرانی ها تاکنون خوب جنگیده اند. به دلیل همین خصوصیات روحی بالا، ایران در جنگ پیروز خواهد شد .
روزنامه فرانسوی لوفیگارو:  پنتاگون با فرستادن 400 نفر از متخصصین موشک های زمین به هوا به عربستان بر دخالت مستقیم در جنگ عراق علیه ایران صحه گذاشت .
آمریکا به شاه اردن اطلاع داده است که می تواند سلاح هایی که از آمریکا خریده است را در اختیار عراق قرار دهد .
بر اثر حمله جنگنده های ایران به بندر ام القصر عراق یک فروند ناوچه موشک انداز مورد هدف واقع و نابود شد .
امروز همچنین به مناسبت  مقاومت قهرمانانه خرمشهر در برابر ارتش عراق این شهر به خونین شهر تغییر نام داد.
بازدید شورای عالی دفاع از جبهه های جنگ
بنی صدر در اجتماع خلبانان ، همافران و درجه داران و پرسنل هوانیروز دزفول طی سخنانی گفت : ما برای وطن و عقیده خود می جنگیم و وطن دوستی عین دین است ما امکانات پیروزی را داریم ولی شرط اول تصمیم ما است . وی ادامه داد : ما فهمیدیم که در دنیا کوچک ترین غمخواری نداریم پس باید روی پای خود بایستیم و به خودمان متکی باشیم .
 
هاشمی : مردم فکرم را عوض کردند / روحیه مردم با ما تفاوت داشت
 
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی نیز در جمع اقشار مختلف مردم دزفول طی سخنانی گفت : در راه که می آمدم فکر می کردم با مردم جنگ زده و آسیب دیده دزفول چگونه صحبت کنم اما به شهر که رسیدم و مردم را در رفت و آمد و خرید و فروش و با روحیه شاد دیدم مجبور شدم فکر خود را عوض کنم و با آنها از نصرت و پیروزی صحبت کنم . (1)
 
بر اساس طرح تغییر نظام آموزش عمومی از سوی ستاد انقلاب فرهنگی، مشق نوشتن در دوره دبستان تقریبا حذف می شود و برنامه های درسی به دوره های سه ماهه تفکیک می شوند و در این برنامه همچنین تعطیلات تابستانی حذف شده و کار و خدمات جایگزین آن می شود .
در پیام مردم دزفول آمده است : پیام خود را به سان امانت به شما می دهیم تا به امام برسانید ، به امام بگوئید که مردم دزفول گرچه شهدای زیادی داده اند اما هنوز فرزندان زیادی برای قربانی کردن در راه اسلام دارند ما اگر هزاران کشته دیگر بدهیم باز حاضر نیستیم لحظه ای قلب امام به درد آید به امام از روح مقاومتمان بگوئید و به ایشان بگوئید که مردم دزفول با تمامی وجود منتظر فرمان بسیج ایشان هستند . (2)
 
اعتراف وزیر امورخارجه آمریکا
 
ادموند ماسکی وزیر امورخارجه آمریکا گفت : 52 گروگان آمریکایی در موعد مقرر آزاد خواهند شد ولی آزادی آنها قریب الوقوع نیست . وی افزود من به شما اطمینان می دهم که از هنگام تصدی پست وزارت خارجه برای آزادی گروگان ها 24 ساعته در تلاش بوده ایم ، ما به آرامی از مجاری غیرقابل رویت کار را دنبال می کنیم . وزیر خارجه آمریکا ادامه داد شما باید با در نظر گرفتن عمل سیاستمداران آمریکایی بپذیرید که گاهی اوقات آن چه را که آنها علنی می گویند با آن چه که در خفا بیان می کنند تطبیقی ندارد!؟(3)
 
ستاد انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد ؛ طرح تغییر نظام آموزش عمومی
 
ستاد انقلاب فرهنگی طرح پیشنهادی خود را برای تغییر نظام آموزش عمومی از کودکستان تا سال آخر دبیرستان را اعلام کرد . بر اساس این طرح مشق نوشتن در دوره دبستان تقریبا حذف می شود و برنامه های درسی به دوره های سه ماهه تفکیک می شوند و در این برنامه همچنین تعطیلات تابستانی حذف شده و کار و خدمات جایگزین آن می شود . در طرح پیشنهادی ستاد انقلاب فرهنگی ارزش ویژه ای به کار در حین تحصیل اعم از کارهای تولیدی و ذوقی داده شده است . (4)
 
تصمیم صدام برای بمباران مناطق ترک نشین عراق
 
گزارش های رسیده از عراق حاکیست صدام تصمیم دارد به دلیل بالا گرفتن احساسات موافق با جمهوری اسلامی در عراق و اخیرا در بخش ترک نشین شمال عراق روستاها و بخصوص نقاط مسکونی این مناطق را بمباران و مسئولیت آن را متوجه ایران کند . پیش از این نیز صدام کوشیده بود تا با آتش زدن سینما در بغداد به همان شیوه ناموفق شاه مردم را به انقلاب اسلامی بدگمان کرده و این حرکات را به جمهوری اسلامی منتسب کند شیوه ای که ناموفق مانده و امروز صدام در تلاش است با بمباران مناطق ترک نشین شمال بغداد این هدف را پیگیری کند . (5)
 
پنتاگون با فرستادن 400 نفر از متخصصین موشک های زمین به هوا به عربستان بر دخالت مستقیم در جنگ عراق علیه ایران صحه گذاشت . بر اساس این گزارش آمریکا اعلام کرده حاضر است در عمان ، کویت و شیخ نشین های عرب نیز حضور نظامی داشته باشند و این در عین حال یک اعلام خطر برای ایران می باشد .
نیویورک تایمز : ایران پیروز جنگ است
 
مفسر روزنامه نیویورک تایمز نوشت : ایرانی ها تاکنون خوب جنگیده اند همچنان که همیشه نیروهای انقلابی چنین می کنند . تحلیل گر دیگر این روزنامه به نام ویلیام بیمن مقاومت ایرانی ها را ناشی از حرارت انقلابی و روحیه اتحاد آنها دانسته و نوشت : حملات هوایی عراق احساسات میهن دوستانه را بین ملت مسلمان ایران که جمعیت آنها 4 برابر جمعیت عراق است شدید کرده است . وی ادامه داد : به دلیل همین خصوصیات روحی بالا ایران در جنگ پیروز خواهد شد . (6)
 
کمک نظامی آمریکا به صدام
 
روزنامه فرانسوی لوفیگارو در شماره اخیر خود نوشت : پنتاگون با فرستادن 400 نفر از متخصصین موشک های زمین به هوا به عربستان بر دخالت مستقیم در جنگ عراق علیه ایران صحه گذاشت . بر اساس این گزارش آمریکا اعلام کرده حاضر است در عمان ، کویت و شیخ نشین های عرب نیز حضور نظامی داشته باشند و این در عین حال یک اعلام خطر برای ایران می باشد . آمریکا همچنین به شاه اردن اطلاع داده است که می تواند سلاح هایی که از آمریکا خریده است را در اختیار عراق قرار دهد . (7)
 
حمله جنگنده های ایران به ام القصر
 
ستاد مشترک ارتش در اطلاعیه 84 خود از انهدام یک ناوچه عراقی خبر داد . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : بر اثر حمله جنگنده های ایران به بندر ام القصر عراق یک فروند ناوچه موشک انداز مورد هدف واقع و نابود شد . (8)
 
حمله هوایی ارتش عراق به مناطق مسکونی کرمانشاه  ۱۳۱ شهید و ده‌ها مجروح و ویرانی به جای گذاشت.
 
امروز همچنین به مناسبت  مقاومت قهرمانانه خرمشهر در برابر ارتش عراق این شهر به خونین شهر تغییر نام داد.(9)
 
پی نوشت :
 
1- اطلاعات ، 24 مهر 1359 ، صفحه 2
 
2- اطلاعات ، 24 مهر1359 ، صفحه 9
 
3- اطلاعات ، 24 مهر1359، صفحه 12
 
4-  اطلاعات ، 24 مهر 1359 ، صفحه 2
 
5-  اطلاعات ، 24 مهر 1359 ، صفحه 9
 
6- اطلاعات ، 24 مهر 1359 ، صفحه 12
 
7- اطلاعات ، 24 مهر 1359 ، صفحه 12
 
8- اطلاعات ، 24 مهر 1359 ، صفحه 2
 
9- رک کتب مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ(مرکز اسناد دفاع مقدس)
 
پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی
 
 
منبع:فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن