دیدبان

محسن هاشمی:دانشگاه آزاد برای من مهمتر از شهرداری است

محسن هاشمی:دانشگاه آزاد برای من مهمتر از شهرداری است
به گزارش گروه رصد دیدبان به نقل از مهر، محسن هاشمی رفسنجانی در ساعات اولیه صبح امروز سه شنبه در میان برخی از رسانه های جمعی حاضر شد و نخستین نشست خبری خود را در سمت معاون عمرانی دانشگاه آزاد برگزار کرد.
 
وی هدف از برگزاری این نشست را اطلاع رسانی در خصوص برگزاری هفدهمین همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد در واحد شیراز اعلام کرد و گفت: هفدهمین همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد فردا و پس فردا 17 و 18 مهرماه در واحد شیراز دانشگاه آزاد برگزار می شود.
 
روشهای قراردادی مشابه مترو در دانشگاه آزاد
 
هاشمی درباره کارگروه هایی که در این همایش تشکیل می شوند به برخی نکات اشاره کرد و گفت: در یکی از این کارگروهها به مسائل اقتصادی، صرفه جویی در انرژی، استفاده از سبک ایرانی اسلامی در طرح های معماری و مسائلی از این قبیل اشاره می شود. در کارگروه بعدی در خصوص قراردادهای دانشگاه آزاد بحث خواهد شد اما نظرم این است که در این دانشگاه از قراردادهای 4عامل و 5عامل استفاده کنم که همین روش را در زمان مدیریتم در مترو به کار بردم و موفق شدم.
 
املاک 18 هزار هکتاری دانشگاه آزاد
 
معاون عمرانی دانشگاه آزاد همچنین به برگزاری کارگروه املاک، دارایی ها و ساختمان های دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: املاک دانشگاه آزاد هم اکنون از مرز 18 هزار هکتار گذشته است و لازم است در این زمینه سندهای وجود داشته باشد اما سند برخی از این زمین ها در حد مبایعه نامه است و هنوز حرکت جدی در این زمینه صورت نگرفته است و یا سند قطعی به نام دانشگاه نخورده است.
 
نیمی از سندهای دانشگاه آزاد بدون منگوله است
 
وی با بیان اینکه نیمی از سندهای زمین های دانشگاه آزاد بدون منگوله است، اضافه کرد: زمین های دانشگاه آزاد به علت گستردگی که دارند دارای معارض هستند و در این زمینه با یکسری درگیری ها روبرو هستیم. اما در تلاشیم که برخی از این املاک را تبدیل به احسن کنیم.
 
به گفته محسن هاشمی رفسنجانی ممکن است کارگروه دیگری برای بررسی املاک ساختمان های ویژه نیز برگزار شود.
 
به گفته معاون عمرانی دانشگاه آزاد، سخنرانی استادان دانشگاههای آزاد و دولتی به منظور آگاهی بخشی مدیران معاونتهای عمرانی دانشگاه آزاد یکی دیگر از برنامه هایی است که در این همایش گنجانده شده است و درباره احداث ساختمان در خاک های سست، مناطق زلزله خیز، جایگاه هنر در معماری اسلامی ایرانی بحث و بررسی صورت می گیرد.
 
محسن هاشمی رفسنجانی درباره مکان برگزاری این همایش که در هتل همای شیراز برگزار می شود به ارائه توضیحاتی پرداخت و تاکید کرد: برگزاری هفدهمین همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد در زمان معاون قبلی این دانشگاه یعنی حمید عباسی صورت گرفته بود، مکان برگزاری این همایش طی قراردادی که دانشگاه آزاد منعقد کرده است در هتل همای شیراز برگزار می شود. پس از حضور میرزاده در دانشگاه آزاد و ادامه برنامه ریزی ها در خصوص برگزاری این همایش، وی مخالفت خود را به علت هزینه بر بودن تشکیل این همایش در هتل هما مطرح کرد اما به این دلیل که پیش از انتصاب من در معاونت عمرانی 50 درصد هزینه این قرارداد توسط دانشگاه آزاد به هتل هما پرداخت شده بود و دیگر امکان لغو این همایش در مکان مذکور و انتقال آن به واحدهای شیراز وجود نداشت، به ناچار این همایش در هتل هما برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: در صورت لغو این قرارداد مجبور بودیم ضررهای مالی بیشتری متحمل شویم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن