دیدبان
جدیدترین اثر بیژن عبدالکریمی

«هایدگر در ایران» به بازار کتاب آمد

«هایدگر در ایران» به بازار کتاب آمد
به گزارش گروه رصد دیدبان">دیدبان به نقل از تسنیم، «هایدگر در ایران» عنوان جدیدترین اثر بیژن عبدالکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است که در آن به بررسی نحوه ورود اندیشه‌های هایدگر به ایران و تأثیر بر اندیشمندان ایرانی، دلایل مخالفت و اقبال به هایدگر، نسبت هایدگر ایرانی با هایدگر غربی، بررسی ارزش آثار ترجمه شده از هایدگر و نیز آثار تألیف شده در باب وی، نقش مرحوم فردید و تأثیر وی بر هایدگرپژوهی در ایران و... پرداخته است.
بیژن عبدالکریمى تألیف و ترجمه‌هاى متعددى در کارنامه علمى‌اش دارد. از جمله «تفکر و سیاست»، «هایدگر و استعلاء»، «بررسى روشنگرانه اندیشه هاى مارتین هایدگر»، «هگل و مارکس: نقدى بر جریان روشنفکرى ایران»، «مونیسم و پلورالیسم؟» و «نقدى بر افسون زدگى جدید» و این روزها در حال تألیف اثرى است با عنوان «هایدگر در ایران».
عبدالکریمی بر آن است که در تاریخ تفکر غربى هیچ متفکرى را نمى توان یافت که همچون هایدگر بتواند مفاهیم و مقولات بنیادینى در اختیار ما قرار دهد که به واسطه آنها به نحو توأمان هم بتوانیم در باب ذات و ماهیت تمدن جدید بیندیشیم و هم بتوانیم از هویت و سنت تفکر شرقى خویش دفاع کنیم. شاید این ویژگى تفکر هایدگر نیرومندترین دلیل و انگیزه در گرایش بسیارى از جمله فردید و اساساً ما ایرانیان به هایدگر بوده است.
«هایدگر در ایران» در 400 صفحه و به قیمت 12 هزار تومان از سوی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منتشر شد.
 

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟