دیدبان

نمایشگاه رسانه های دیجیتال: امیدهایی که به بار ننشست

نمایشگاه رسانه های دیجیتال: امیدهایی که به بار ننشست

دیدباندر حالی که حوزه رسانه های دیجیتال اهمیت روزافزونی یافته و حتی شاهدیم دولتمردان جمهوری اسلامی نیز از آن برای دیپلماسی عمومی بهتر و فراتر از دیپلماسی سنتی بهره می گیرند متأسفانه چندی پیش هفتمین نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال لغو شد. این رخداد در شرایطی اتفاق افتاد که ثبت نام از فعالان کشوری پایان یافته و حتی هزینه غرفه ها نیز از برخی اخذ شده بود. از سوی دیگر مکان برگزاری نمایشگاه یعنی مصلی امام خمینی (ره) نیز از چندی قبل رزرو شده بود.

به هر حال عدم تخصیص منابع مالی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل لغو این نمایشگاه و جشنواره عنوان شد. این درحالیست که برگزار کنندگان با حدود 60 درصد صرفه جویی نسبت به سال گذشته سعی در برگزاری مقتصدانه آن داشتند.

امید می رود با انتصاب دکتر نجفی سولاری - که تجربه کار با جوانان و فعالان رسانه ای را به خوبی دارا می باشد - در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سنگ ها از پیش پای دیجیتالی ها و سایبورگ های کشور برداشته شود.

گفتنی است فعالان جوان و انقلابی در چند سال گذشته به خصوص بعد از 88 بدنه اصلی رسانه های دیجیتال کشور را تشکیل می دهند که هر گونه خلل یا لطمه به این حوزه عملا انسجام فضای دیجیتالی کشور را به خطر می اندازد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟