دیدبان
مراقب فریب دشمن باشید؛

توصیه هایی برای پس از نیویورک

توصیه هایی برای پس از نیویورک

دیدباندر آخرین ساعات حضور رئیس جمهور محترم کشورمان در آمریکا، تماس تلفنی و سخنانی که میان ایشان و رئیس جمهور آمریکا برقرار شده است یکی از مسائل مهم کنونی است که بسیاری در تحلیل آن دچار مشکل شدند.

بعضی از منابع خبری از اصرار اوباما برای تماس تلفنی با جناب آقای روحانی خبر داده و منابع غربی، اصرار طرف ایرانی برای گفتگوی تلفنی را مطرح کرده اند، فارغ از اینکه چه اتفاقی در این بین افتاده و چه کسی پیش قدم شده است که قطعا در جای خودش اهمیت دارد و باید بررسی و تحلیل شود، در شرایط فعلی اصل تماس تلفنی میان دو رئیس جمهور برای ناظران، تحلیل گران و امت حزب الله موضوعیت دارد و انشاالله جناب دکتر روحانی در زمان مناسب و هر چه سریعتر، اطلاعات کامل را به سمع مردم شریف ایران خواهند رساند. درباره تماس تلفنی رؤسای جمهور ایران و ایالات متحده، چند نکته حائز اهمیت است که در نوشتار زیر به آن اشاره می شود؛

از جمله توصیه‌های حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر:

"اَلْحـَذَرَ مـِنْ عَدُوِّکَ بَعْدَ صُلْحِهِ، فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّما قارَبَ لِیَتَغَفَّلَ، فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَاتَّهِمْ فى ذلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ"

(از دشمن خود پس از آشتى نهایت نگرانی و پرهیز را داشته باش! چرا که بسا دشمن به نزدیکى گراید تا غفلتى یابد ـ و کمین خود بگشاید ـ پس نهایت دور اندیشی را به کار گیر و خوش‌گمانی را در این زمینه متهم ساز!)

 

1- آمریکا دشمن اسلام و ایران است

این که آمریکا دشمن است و این دشمنی با اساس اسلام و جمهوری اسلامی صورت گرفته و می‌گیرد مساله‌ای نیست که با یک تماس تلفنی عوض شود.

آمریکا در طول سالیان متمادی تلاش کرد تا جمهوری اسلامی را از بین ببرد و حتی در فتنه 88 یکبار دیگر علنا توان خود را آزمود و با شکست مواجه شد، اگر اکنون رئیس جمهور آمریکا می‌گوید قصد براندازی ندارد، از عجز است نه از خیرخواهی و همینکه بار دیگر به عدم براندازی جمهوری اسلامی ایران اشاره می کند، خود گواهی بر خطرناک بودن و دشمن بودن ایالات متحده است و قطعا مردم ایران نیز آمریکا را با تمام نرمش های دیپلماتیکش دشمن خود محسوب می کنند و نه دوست.

بقایای هواپیمای سافر بری ایر باس ایرانی که ناو جنگی آمریکا به آن حمله نمود.

2. صلح با دشمن با رعایت شرایط صلح اشکالی ندارد اما باید از دشمن بر حذر بود

صلح و کنار آمدن با دشمن به معنی آن نیست که فریب بخوریم و تصور کنیم که دشمن در همه فرصت‌های آتی نیز دست از دشمنی برداشته است.

مردم شریف ایران باید به این مسئله توجه کنند که رابطه با آمریکا در صورت فراهم شدن شرایط منطقی و معقول آنهم بر اساس رعایت حقوق مردم ایران و جبران تمامی حقوق پایمال شده جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا، ایرادی نداشته و ندارد ولی آنچه تا به حال اتفاق افتاده است، افزایش دشمنی روز به روز آمریکا با اصل نظام اسلامی است و اگر آمریکا از همان ابتدا به دنبال ارتباط دوستانه با ایران بود، نظام اسلامی مانعی برای این رابطه نمی دید.

از سوی دیگر، تمامی شروط فوق در حالی قابل قبول است که ولی فقیه به عنوان سکاندار و رهبر جامعه اسلامی مصلحت و خیر نظام اسلامی را در برقراری رابطه با آمریکا ببینند که اگر غیر از این باشد، نرمش دیپلماتیک، نفاق گونه و دروغ آمریکایی ها نمی تواند دوستی مردم ایران را به همراه خود داشته باشد و مردم در نظام اسلامی قطعا پشتیبان و گوش به فرمان ولایت فقیه هستند.

 

3- از دشمنی که به ظاهر صلح کرده است باید حذر کرد

دشمن گاه تلاش می‌کند اهدافی را که از طریق دشمنی آشکار به آنها دست نیافته است، از طریق نزدیک شدن به ما انجام دهد.

آمریکا در طول سال های گذشته تلاش کرد با دشمنی و فشار، نظام اسلامی را مجبور به دست برداشتن از اهدافش نماید و اصول اسلامی را در کشور تضعیف کند؛ اکنون دشمن به این نتیجه رسیده است با دشمنی آشکار به این نتایج نخواهد رسید. اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها اکنون فرصتی را در دسترس خود می‌بینند که با نزدیک شدن به ایران به همان اهداف دست یابند، لذا تمامی مسئولین به خصوص دولت محترم باید تمامی سناریوهای احتمالی شیطان بزرگ را روی کاغذ ترسیم کند تا گرفتار بازی دشمن نشود.

 

4- جلوگیری از سردرگمی داخلی و توجه به امر ولی فقیه

از اولین اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد این است که نیروهای داخلی و مومنان به اهداف انقلاب اسلامی دچار سردرگمی و ضعف تحلیل شوند.

این سردرگمی در بدترین شرایط می‌تواند به سرخوردگی و انزوا منجر شود که زمینه را برای اهداف ضد اسلامی دشمن فراهم می‌سازد، از سوی دیگر رفتارهای نسنجیده و غیر دقیق نیز می‌تواند صدماتی ایجاد کند، بهترین راه حل ایجاد تحلیل دقیق و همراهی با سیاست‌های رهبر معظم انقلاب است.

جوانان، دانشجویان و طلاب پرشور انقلابی باید رفتارها و مواضع خود را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری منطبق کنند و بدانند رهبری نظام به طور دقیق اعمال مسوولین را رصد کرده و از انحراف نظام اسلامی جلوگیری خواهند کرد.

 

5 - جلوگیری از سردرگمی خارجی

دشمن از این فضا برای تبلیغات خارجی بیشترین بهره را خواهد برد تا آنچه رخ داده است را آنگونه که می‌خواهد به جهانیان معرفی کند.

توان تبلیغاتی دشمن نیز به گونه‌ای است که به او این امکان را می‌دهد در صورت غفلت ما، با تبلیغات گسترده این مساله را واژگونه و به دلخواه خود جلوه دهد، لذا برای این امر باید تدبیری کرد که در عرصه خارجی نیز حامیان انقلاب اسلامی دچار سردرگمی نشوند و رسانه های برون مرزی جمهوری اسلامی باید بیش از پیش، برای خنثی سازی جنگ تبلیغاتی دشمن تلاش کنند و  با بصیرت افزایی و اقدام به موقع، اجازه سرخوردگی و سردرگرمی نهضت ها و کشورهای ضد استکباری و مستضعف جهان را ندهند.

 

6- انقلاب اسلامی زنده و پویا و حاضر است

هر چند باید بر حذر بود و باید دقت کرد و از این عقبه نیز ان‌شاء‌الله به سلامت عبور نمود، اما باید توجه داشت که انقلاب اسلامی تحت رهبری مقام معظم رهبری زنده و پویا و سالم است.

آنچه پیش آمده در چارچوب نرمش قهرمانانه قابل پذیرش است اما نباید از شرایط نرمش قهرمانانه غفلت کرد، قطعا مسوولان محترم به خصوص سکانداران اجرایی کشور به خوبی می دانند که حریف به دنبال استفاده حداکثری از هرگونه نرمش غیر منطقی و خلاف اصول است، لذا باید بر اساس اصول انقلاب و با توجه به تمامی سناریوهای دشمن، از ابزار دیپلماسی بهره ببرند.

7- حضور در صحنه و تبعیت تام از ولایت فقیه

امت حزب الله و شریف ایران، همواره حضور خود در صحنه های مختلف انقلاب را نشان داده است کما اینکه در نهم دی سال 1388 یوم الله دیگری خلق کرده و جواب فتنه گران خارجی و داخلی را به درستی و با صلابت تمام نشان دادند، در حال حاضر نیز امت ایران اسلامی می بایست، حرکت و موضع گیری خود را با رهبری تنظیم و هماهنگ کنند و با حضور به موقع و درست خود در صحنه، بر اعمال مسوولین نظارت و توجه داشته باشند، انشاالله

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن