دیدبان

۹۷ درصد شهدا از مساجد برای جبهه اعزام شده‌اند

 ۹۷ درصد شهدا از مساجد برای جبهه اعزام شده‌اند

دیدبان: به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان که سه شنبه شب در همایش هفته دفاع مقدس در مدرسه فیضیه قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: آنچه که نیاز دیروز، امروز و فردای ما هست، همین شهادت است زیرا ما همچنان در موقعیت جنگ با دشمنان اسلام هستیم زیرا دشمنان اسلام به چیزی کمتر از بین رفتن جمهوری اسلامی راضی نیستند.

تولیت مسجد جمکران افزود: عده‌ای فکر می‌کنند که باب مذاکره با آمریکا، باب بهشت است و همه مشکلات حل خواهند شد اما بین حرف این‌ها و حرف قرآن، کدام را باید باور کنیم؟

رئیس سابق بنیاد شهید انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن‌ها از ایران هسته‌ای نمی‌ترسند بلکه از ایران اسلامی می‌ترسند. همه دشمنی آن‌ها با اسلام است، نه با اسلام سلفی و یهودی و آل سعود بلکه از اسلام ناب می‌ترسند.

وی افزود: دشمنان از اسلامی می‌ترسند که الگو و سرمشقش، کربلا و حسین است. زمانی که ما متمسک به این اسلام شویم، آن‌ها دست از ما بر نخواهند داشت و به چیزی کمتر از نابودی ما نمی‌اندیشند.

رحمیان تصریح کرد: نیاز اول ما در امروز و آینده، مسئله فرهنگ شهادت است.

وی افزود: در جنگ 33 روزه، حزب الله لبنان که پرتوی از راه امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی بود، 2000 نیروی حزب الله بر 40 هزار نیروی اسرائیل که مدرن‌ترین تجهیزات جنگی را در خدمت داشت، پیروز شد و این نبود مگر به خاطر فرهنگ شهادت‌طلبی.

رئیس سابق بنیاد شهید خاطرنشان کرد: فیضیه خاستگاه انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی به عنوان یک تحول جهانی از این جا شروع شده و انشاء الله به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) منتهی خواهد شد. در این خاستگاه انقلاب، بررسی این نکته که روحیه شهادت طلبی از کجا نشأت می‌گیرد، باعث رسیدن به نتایج خوبی می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: نخستین منبع شناسایی روحیه شهادت طلبی، وصیت‌نامه شهداست. وصیت‌نامه‌های شهدا به عنوان یک منبع بکر و متصل به روحیه شهادت طلبی و معارف اهل‌بیت (ع) برای بررسی فرهنگ جهاد و شهادت، منبع خوبی است.

وی افزود: شهدا، راه صد ساله را یک شبه طی کردند. 70 هزار وصیت‌نامه شهدا، امروز در دست ماست و امام خمینی (ره) دراین‌باره گفته‌اند که 50 سال نماز و روزه خواندید، حالا به وصیت‌نامه این شهدا، توجه کنید که این‌ها جلوترند

حجت‌الاسلام رحیمیان تصریح کرد: از پیوند بین امام خمینی (ره) و شهدا، هر چه گفته شود، کم است. ایشان گفته‌اند که من بر دست و بازوی شما رزمندگان اسلام بوسه می‌زنم.

تولیت مسجد جمکران خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند با گسترش سینما و پارک‌ها و اختلاط دختر و پسر و آنچه که نام آن را کارهای فرهنگی می‌گذارند، به جایی نمی‌رسیم بلکه مسیر تکاملی که جوان با طی آن جان خود را برای اسلام می‌گذارد، مسجد است.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در جنگ، اظهار کرد: 97 درصد شهدای ما از مساجد برای جبهه اعزام شده‌اند و عمده کمک به جبهه نیز از مساجد فرستاده می‌شد.

وی افزود: شهره و استان‌ها برای مسئله شهید دادن متفاوت هستند. در دهه 60، از هر 244 نفر، یک نفر شهید شده است. از نظر عدد مطلق تهران رتبه اول را دارد اما نسبت به جمعیت، سمنان رتبه اول را دارد. در هر جایی که روحانی در مساجد فعال بوده است، شهدا نیز بیشتر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به نقش محوری روحانیت، خاطرنشان کرد: آن چیزی که در روحانیت بیشتر وجود دارد و جوان را منقلب می‌کند، بیشتر از همه در امام خمینی (ره) وجود داشت. امام، خودش پیشاپیش حرکت می‌کرد و به معنای واقعی امام بود.

وی افزود: روحانیت در میان اقشار مختلف شهدا، بیش‌ترین شهید را داده است و شهید شده است. حداقل 12 برابر میانگین جامعه شهید شده است و حداقل 6 برابر میانگین جامعه شهید داده است یعنی فرزندانشان به جبهه رفته‌اند و شهید شده‌اند.

رئیس سابق بنیاد شهید تصریح کرد: روحانیت در تمام صحنه‌های جنگ حضور داشته است و در 70 رسته جنگ از رانندگی تا تک تیراندازی حاضر بودند.

تولیت مسجد جمکران افزود: جمعیت ما بعد از انقلاب دو برابر شد اما مسجدهای ما دو برابر نشد. اگر این‌طور می‌شد بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آمد چون جوانان در مسجد تربیت می‌شدند و دنبال بی بند و باری نمی‌رفتند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن