دیدبان
روزنامه جام جم در ستون " نبض سیاست" امروز دوشنبه خود نوشت؛

مشاور رئیس‌جمهور: از در باغ سبز غربی‌ها باید ترسید

مشاور رئیس‌جمهور: از در باغ سبز غربی‌ها باید ترسید

دیدبان: روزنامه جام جم در ستون " نبض سیاست" امروز دوشنبه خود نوشت؛

*موتلفه: وضعیت عسکر اولادی رو به بهبود است

حبیب‌الله عسکراولادی، دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری و از بنیانگذاران حزب موتلفه اسلامی که مدتی قبل به دلیل مشکل قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفت، همچنان در بیمارستان بستری است، اما حزب موتلفه اعلام کرده که براساس نظر پزشکان، وضع او رو به بهبود است.

حزب موتلفه در اطلاعیه خود اعلام کرده عسکراولادی همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است؛ اما با توجه به پیشرفت خوبی که در سلامتی او حاصل شده در روزهای آینده به قسمت بخش بیمارستان منتقل می‌شود.

*مشاور رئیس‌جمهور: از در باغ سبز غربی‌ها باید ترسید

در حالی که این روز‌ها خیلی‌ها با نگاه مثبت به تحولات در حال وقوع در روابط ایران و غرب بویژه آمریکا می‌نگرند، مشاور رئیس‌جمهور از نگاهی متفاوت این موضوع را دیده است.

حسام‌الدین آشنا، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در مطلبی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: فضای رسانه‌ای به‌گونه‌ای پرشتاب، مطالبات سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را بالا برده است، از این در باغ سبز غربی‌ها باید ترسید.

وی با اشاره به سفر امروز رئیس‌جمهور به نیویورک نوشته است: برای این سفر و مقدمات آن، کار زیادی انجام شده و حرفه‌ای‌ترین متخصصان کشور برای این سفر می‌کوشند.

آشنا متذکر شد: برخی دوستان داخل فکر می‌کنند که نکند کوتاهی‌هایی در دفاع از مصالح کشور صورت گیرد، با آن‌ها همدلی می‌کنم ولی مطمئن هستم تیم دیپلماتیک فعلی خط قرمزهای خود را بخوبی می‌شناسد، برآورد روشنی از اهداف و توان حریف دارد و می‌داند چه دارد و چه می‌خواهد.

*توفیقی: تغییر رئیس دانشگاه آزاد در دستور جلسه هیات امنا نبود

چهارشنبه گذشته همانطور که انتظار می‌رفت در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد، فرهاد دانشجو از ریاست این دانشگاه عزل شد و این در حالی بود که پیش از این اعلام شده بود تغییر رئیس دانشگاه در دستور کار این جلسه نیست. حال چند روز بعد از این ماجرا، سرپرست وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فناوری درباره این موضوع گفت: موضوع تغییر یا عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار رسمی هیات امنای این دانشگاه نبود و هر اتفاقی افتاد در جلسه هیات امنا و با روش قانونی بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جعفر توفیقی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان افزود: باز هم تکرار می‌کنم که تا قبل از جلسه هیات امنا هیچ صورت جلسه‌ای را مبنی بر عزل یا تغییر رئیس دانشگاه آزاد امضا نکرده‌ام.

وی گفت: این موضوع در مطبوعات آمده بود و چهار بار تکذیب کرده‌ام و بار پنجم هم تکذیب می‌کنم، ما هم در جلسه هیات امنا از این موضوع مطلع شدیم.

سرپرست وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری افزود: رئیس هیات امنا اختیار دارد علاوه بر مواردی که در دستور جلسه قراردارد موارد دیگری را نیز مطرح کند.

توفیقی گفت: آنچه در مطبوعات منعکس شده بود که بنده پیش از جلسه، صورتجلسه عزل رئیس دانشگاه را امضا کرده و مطلع بودم چنین نیست.

*امضای حکم شهرداری قالیباف از سوی وزیر کشور

دیروز از امضای حکم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران توسط وزیر کشور خبر داد و اعلام کرد که بزودی این حکم به وی ابلاغ می‌شود.

قالیباف هفدهم شهریور، از سوی اعضای شورای شهر به عنوان شهردار تهران انتخاب و در سمت خود ابقا شد.

وی از سال 84، یک دوره دو ساله و یک دوره شش ساله شهردار تهران بوده است.

منبع: تسنیم

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن