دیدبان
از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد؛

پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد

پیگیری حقوقی- سیاسی کودتای 28 مرداد

دیدبان: رئیس جمهور قانون پیگیری حقوقی - سیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس درکودتای 28 مردادکه در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.
مهر: قانون پیگیری حقوقی - سیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس درکودتای 28 مرداد جهت اجرا از سوی رئیس جمهور مصوب مجلس شورای اسلامی برای اجرا ابلاغ شد.

رئیس جمهور قانون پیگیری حقوقی - سیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس درکودتای 28 مردادکه در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.

 براساس این قانون ، با توجه به افشا و اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بر دخالت دولت‌های آمریکا و انگلیس در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد علیه کشور ایران و نقض حاکمیت ملی و ورود خسارات سنگین مادی و معنوی به کشور، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است کارگروهی را به منظور برآورد خسارات مادی و معنوی وارده به ملت ایران فورا تشکیل دهد و هر سه ماه یک‌بار گزارش اقدامات این کارگروه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 بر  این اساس ، وزیر امور خارجه (رئیس کارگروه)،دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات ، نماینده تام الاختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ،رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعضای کارگروه پیگیری جبران خسارات کودتای 28 تعیین شده اند.

 طبق این قانون ،کارگروه موظف است راهکارهای پیگیری خسارت‌های مادی و معنوی را به مجلس ارائه دهد.

 همچنین نمایندگان دولت را موظف کردند پس از برآورد خسارات نسبت به پیگیری و احقاق حقوق ملت ایران از طریق مجامع و نهادهای ذیربط داخلی و بین‌المللی اقدام کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن