دیدبان

سخنگوی کاخ سفید از آمادگی واشنگتن برای گفت‌وگو با دولت ایران خبر داد

سخنگوی کاخ سفید از آمادگی واشنگتن برای گفت‌وگو با دولت ایران خبر داد

دیدبان: به گزارش رویترز، «جی کارنی» گفت که آمریکا برای مذاکره با دولت «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران بر مبنای احترام متقابل آماده است.

وی افزود: «اقدام‌های عملی مهم‌تر از حرف است و آمریکا برای رسیدن به چنین راه حلی آماده مذاکره در چارچوب گروه ۱+۵ یا گفت‌وگوهای دوجانبه با ایران است».

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که ضروری است که این کشور به صورتی قابل راستی‌آزمایی به این فعالیت‌ها پایان دهد.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با حسن روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دستور کار نیست.

موضع‌ کاخ سفید در واکنش به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین» اتخاذ شد که یکشنبه گذشته نوشته بود اوباما و روحانی ممکن است در حاشیه نشست سازمان ملل به طور غیر رسمی و در راهروی سازمان با هم برخورد کنند.

پیشتر، برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، انجام دیدار میان روسای جمهوری آمریکا و ایران در حاشیه نشست سازمان ملل را رد کرده بود.

در روزهای اخیر باراک اوباما از رد و بدل نامه میان وی و رئیس جمهور ایران خبر داده بود. ظریف وزیر خارجه ایران نیز با تایید این نامه نگاری های عنوان کرده بود موضوع نامه اوباما به روحانی درباره سوریه نبوده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن