دیدبان
در جمع خبرنگاران:

جنتی : ممیزی کتاب یک وظیفه حاکمیتی است

جنتی : ممیزی کتاب یک وظیفه حاکمیتی است
دیدبان: به گزارش خبرگزاری فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز و پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ممیزی کتاب و فیلم برداشته می‌شود، گفت: ممیزی کتاب یک وظیفه حاکمیتی است و باید در انحصار دولت باشد. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در اسرع وقت به ناشران برای ممیزی کتاب جواب داده شود تا ناشر یک سال منتظر جواب خود باقی نماند.
 
وی همچنین افزود: من هیچ صحبتی درباره ممیزی فیلم و یا حذف آن نکردم.
 
وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره تعیین مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و معاون فرهنگی وزیر ارشاد، گفت: این دو گزینه در آینده نزدیک انتخاب خواهند شد.
 
جنتی در پاسخ به سوال دیگری درباره بحث حمایت از حضور کتاب‌های منتشر شده در ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: مقدمات این کار فراهم شده است و ما امیدواریم بتوانیم حمایت خوبی در این باره داشته باشیم.
 
جنتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه از مصوبات روز یکشنبه هیئت دولت مواردی به بحث فرهنگ مرتبط بوده است و یا نه، گفت: یکی از مصوبات روز یکشنبه مربوط به زیر نظر قرار دادن کتابخانه‌ها و هیئت‌های امنا کتابخانه‌های عمومی و انتقال آن به شهرداری‌ها بود تا از تصدی‌گری دولت در این باره کاسته شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن