دیدبان

آیا معرفی توفیقی به عنوان وزیر علوم، همان اعتدال است؟!

آیا معرفی توفیقی به عنوان وزیر علوم، همان اعتدال است؟!

دیدبانیکی از موارد مشخص مغایر با مشی اعتدال گرایی، انتصاب و حضور برخی از چهره های افراطی که سابقه ی روشنی در تندوری دارند، در دولت است. جعفر توفیقی که چند روز پیش به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رئیس جمهور منصوب شد و به احتمال زیاد قرار است جهت تصدی این وزارت خانه به مجلس نیز معرفی شود، یکی از همین افرادی است که نه تنها در سابقه ی عملکرد وی هیچ نشانه ای از اعتدال گرایی دیده نمی شود، که حتی موارد روشنی از نقض قانون و افراطی گری نیز از وی وجود دارد.

فارغ از عملکرد دو ساله توفیقی در راس وزارت علوم در زمان دولت اصلاحات -که خاطره خوبی برای دانشگاهیان محسوب نمی شود- نقش مشخص وی در آشوب های سال 88 و عدم تمکین به رای ده ها ملیونی مردم، واقعیت تلخ دیگری است که در کارنامه توفیقی وجود دارد. به طوری که فیلم سخنرانی وی در دانشگاه تهران در فتنه سال 88 زمانی که رای ده ها ملیونی مردم را به سخره می گیرد، در برخی خبرگزاری ها موجود است.

حال سئوال اصلی این است که چگونه می شود کسی که کمترین تعهدی نسبت به اصول اولیه مردم سالاری ندارد و در برابر رای و نظر مردم قدم علم می کند، را در راس وزارت علوم قرار داد؟! در واقع آیا قرار دادن کسی که حاضر نمی شود از رای ده ها ملیون ایرانی تمکین کند، در راس وزارت خانه ای که سر و کار اصلی اش با محیط دانشگاهی و دانشجویی که محیط علمی و آزاداندیشی و فرهیختگی است، توهین به دانشجویان و دانشگاهیان محسوب نمی شود؟! دانشجویان و دانشگاهیان حق دارند این سئوال را از رئیس دولت بپرسند که چرا باید کسی در راس وزارت علوم قرار بگیرد که نمی تواند تفاوت بین 24 ملیون و 13 ملیون را تشخیص دهد؟!

معرفی کسی که آشکارا در مقابل مردم قد علم می کند و در فتنه ای که با هدف انتقام گیری از مردم به خاطر انتخابی خلاف میل عده ای، به پا می شود نقش دارد، آن هم در راس وزارت علوم نه تنها هیچ نسبتی با اعتدال ندارد که در ضدیت آشکار با آن است.

از آنجایی که محیط دانشگاه فضای علمی و آزاداندیشی می باشد، یقینا با جایی مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاوت دارد و انتظار این است که فردی که در راس وزارت علوم قرار می گیرد، قدری هم به اصول آزاداندیشی و مردم سالاری پایبند باشد و حاضر شود رای ملت را اگر مخالف نظر و خواسته اش بود بپذیرد!

 لذا انتظار این است که رئیس محترم دولت که شعار وی اعتدال است افراطیون را از خود دور کرده و اجازه ندهد کسی سکاندار وزارت علوم شود که سابقه مقابله با مردم سالاری در کارنامه وی برجسته است، و انتشار فیلم سخنرانی اش در جریان فتنه سال 88، همانا قلب هر کسی که به امام و انقلاب علاقه دارد را به درد می آورد.

 

منبع:خبرنامه دانشجویان

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن