دیدبان

خروج محمد البرادعی از مصر و واکنش نبیل فهمی به استعفای وی

خروج محمد البرادعی از مصر و واکنش نبیل فهمی به استعفای وی
دیدبانبه گزارش  پایگاه الیوم السابع، منابع مصری اعلام کردند: محمد البرادعی معاون مستعفی رئیس جمهوری موقت مصر این کشور را به سوی اتریش ترک می کند.
این منابع از حضور البرادعی در فرودگاه بین المللی قاهره برای سفر به وین خبر دادند.
نبیل فهمی وزیر خارجه مصر درباره تصمیم البرادعی ربرای استعفا از سمت معاونت امور بین الملل رئیس جمهوری مصر گفت: از نظر من وی فردی محترم است وتصمیمش به خودش ربط دارد.
از سوی دیگر منابع مصری بیان کردند: نیروهای ارتش مصر پس از تحقیق درباره هویت افرادی  که به میدان التحریر وارد می شوند به آنها اجازه ورود داد اما برای سومین روز متوالی این میدان به روی خودروها بسته است.
این درحالی است که منابع مصری از کشته و زخمی شدن دو نظامی مصری در استان الشرقیه خبر دادند و افزودند: در تبادل آتش میان نیروهای پلیس و افراد مسلح در ابو کبیر در استان الشرقیه که صبح امروز رخ داد یک نظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
منابع مصری از افزایش تحرکات نیروهای امنیتی این کشور در العریش برای یافتن مهاجمان به مرکز امینتی در المحاجر که سبب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر در جاده فرودگاه بین المللی العریش شد، خبر دادند.
خاطرنشان می شود که افراد مسلح به مراکز امنیتی در الخاربه، المحاجر و برخی مراکز امنیتی دیگر حمله کردند.
از سوی دیگر وزارت اوقاف مصر دو کمیته برای بررسی اوضاع مساجد الفتح و رابعه العدویه به این منطقه اعزام کرد و این پس از تصمیم نیروهای مسلح مصر برای ترمیم مسجد است.
 
 
منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن