دیدبان
"احمد طاه" کیست؟

افشای نقش یک کشور عربی در انفجارهای لبنان

افشای نقش یک کشور عربی در انفجارهای لبنان

دیدبانابراهیم الامین سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در اظهاراتی تلویزیونی تاکید کرد که یک سرویس امنیتی از خلیج فارس در انفحارات اخیر ضاحیه و اقدامات امنیتی علیه مقاومت در لبنان دست داشته است.


وی تاکید کرد این بخشی از نبردی است که آمریکا و دولت‌های غربی به همراهی اسرائیل با عنوان سوریه و مقاومت در منطقه به راه انداخته‌اند و این کشورها مسئول مستقیم اقدامات خونبار در لبنان هستند.
 


الامین تاکید کرد که سه گروه مسئول انفجارها و بمب گذاری ها و پرتاب موشک در ضاحیه هستند، گروه اول فلسطینی هستند و مهم‌ترین شخص آنها فردی با نام "احمد طاه" است وی مسئول یکی از گروهک های معروف فلسطینی در لبنان است، وی هم‌اکنون در عرسال است.

گروه دومی که انفجارهای شتورا و زحله را راه‌اندازی کردند، در مجدل عنجر هستند. ارتش اسامی این گروه  تروریستی را دارد و تعدادی از لبنانی‌ها و سوری ها در این گروه حضور دارند، اطلاعات ارتش سعی کرده تعدادی از اینگروه‌ها را بازداشت کند.
 

گروه سوم که انفجار ضاحیه را انجام داده‌اند، در عرسال مستقر هستند، آنها سه نیروی محرک دارند که مسئولیت اداره کارهای آنها را بر عهده دارد،‌یکی از این افراد فلسطینی، ‌دیگری سوری و نفر سوم نیز سعودی است. برنامه‌ریزی ها و تصمیم‌گیری ها برای انجام انفجارهای بئرالعبد و الرویس نیز در عرسال انجام شده است.

سردبیر الاخبار تاکید کرد که این گروه مسئول انفجارهای بئر العبد و الرویس است؛ بویژه در مورد انفجارهای بئرالعبد نیروهای امنیت داخلی اقدامات زیادی می‌توانند انجام دهند، اما هنوز اقدامی در راستای بازداشت عاملان از خود نشان نداده اند.


الامین در مورد عملیات بئر العبد گفت: نشستی در روز 7 ژولای در عرسال انجام شد و روز بعد سه نفر مسئول شدند که از عرسال به منطقه خلدة بروند، آنها یک خودرو را از این منطقه سرقت کردند و مواد انفجاری را در درون این خودروی سرقتی جاسازی کردند، فردای آن روز تروریست ها از مسیر طریق المطار خودروی بمب گذاری شده را وارد ضاحیه کردند و بعد از قرار دادن آن در مکان مشخص،‌ خودرو را ترک کرده و انفجار واقع شد.

 

 

منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن