دیدبان
نگاهی به آنچه در بحرین می گذرد

آمریکایی‌ها به شکنجه‌گران بحرینی چه آموزش می‌دهند؟

آمریکایی‌ها به شکنجه‌گران بحرینی چه آموزش می‌دهند؟

دیدبان: با ورود انقلاب بحرین به سومین سال متوالی، برخی از تحلیل‌گران سیاسی از میزان مقاومت این مردم در برابر شیوه‌های مختلف سرکوب آمریکایی و سعودی که در این کشور اعمال می‌شود به تعجب واداشته شده‌اند. در حقیقت اکنون مردم بحرین در برابر پیشرفته‌ترین شیوه‌های عملیات روانی و جنگ روانی به همراه آخرین دستاوردهای تکنولوژی سرکوب که توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها تولید شده است مقاومت نشان داده‌اند و مقاومت آنها در برابر این شیوه‌ها شکسته نشده است. رژیم آل خلیفه به صورت علنی دست به واردات انواع شیوه‌های شکنجه و انواع شکنجه‌گران از آمریکا و عربستان سعودی زده است اما هنوز موفق نشده است که مقاومت این ملت را بشکند و بر اراده آنها پیروز شود.

آنچه در پی می‌آید تنها اشاره‌ای به برخی از شیوه‌های به کار گرفته شده توسط رژیم آل خلیفه و حامیان آمریکای و انگلیسی آنها برای شکستن مقاومت مردم بحرین است. شیوه‌هایی که شاید هر کدام به تنهایی می‌توانست مقاومت مردمی که اعتقادات دینی مستحکمی نداشته باشند را در هم بشکند و انقلاب آنان را دچار سردی و خاموشی کند. اما مردم بحرین هنوز در سومین سال انقلاب خویش محکم و استوار ایستاده‌اند.

 

وارد کردن سرکوبگران خارجی

اولین شیوه به کار گرفته شده توسط رژیم سرکوبگر آل خلیفه وارد کردن سرکوبگران خارجی است. رژیم آل خلیفه رسما از ارتش عربستان خواسته است که برای سرکوب مردمش به این کشور وارد شوند و این یکی از نمونه‌های فضاحت‌ بار درگیر شدن با مردم با کمک نیروهای خارجی است. وارد شدن نیروهای نظامی یک کشور به کشور دیگر معمولا تعبیر به اشغال می‌شود ولی وقتی حاکمانی وطن فروش از سرکوبگرانی خارجی می‌خواهند که برای سرکوب مردمشان وارد این کشور شوند، این عمل به قدری شنیع و غیر قابل باور است که هنوز نامی برای آن در عرصه سیاسی و بین المللی ایجاد نشده است.

استفاده از این شیوه سرکوب که توصیه آمریکایی ها به حاکمان دست نشانده بحرین بوده است از این روست که ارتش خارجی کمتر دچار رقت قلب و عذاب وجدان خواهد شد و در سرکوب مردم کشور دیگر خشونت و جنایت‌کاری بیشتری از خود نشان خواهد داد. خصوصا اگر این ارتش از نیروهای نظامی آموزش دیده برای خشونت و جنایت انتخاب شوند. چنان که ارتش سعودی تلاش می‌کند نیروهایی را برای سرکوب مردم به بحرین بفرستد که همه مردم بحرین از شیعه و سنی را کافر بدانند و هر جنایتی را علیه آنها مجاز بدانند.

تصویری از شکنجه مردم بحرین توسط نیروهای امنیتی این کشور (به دلیل دلخراش بودن تصاویر شکنجه ها، دیدبان از انتشار دیگر تصاویر شکنجه مردم بحرین معذور است.)

 

نکته جالب این است که در سوریه همین نظام آمریکایی ـ عربستانی کاملا عکس این شیوه را عمل می‌کند و چون مردم سوریه حاضر به مبارزه با حکومت خود نیستند و معارضان حکومتی با کمبود نیروی جنگی مواجه هستند به این کشور تروریست صادر می‌کنند،‌ یعنی نیروهایی جنایتکار که همه مردم و نیروهای سوری را کافر می‌دانند و از این رو حاضر به هر جنایتی علیه مردم سوریه هستند.

 

آموزش شیوه سرکوب توسط آمریکایی‌ها

دومین نکته در سرکوب مردم بحرین که توسط رژیم سفاک آل خلیفه در پیش گرفته شده است استفاده از آخرین دستاوردهای  آمریکایی تکنولوژی سرکوب و شکنجه در برخورد با مردم است که در زیر به برخی از این شیوه‌ها که در بحرین به طور وسیع به کار گرفته شده است اشاره می‌شود.

 

نمونه اعتصاب شکنی و forcefeeding

آمریکایی‌ها با بیش از ٦٠ سال سابقه شکنجه و سرکوب مستمر و حرفه‌ای در کشورهای مختلف از آخرین دستاوردهای خود برای شکستن اعتصاب در گوانتانامو رونمایی کردند. در این شیوه افراد را به زور مجبور به مصرف غذا می‌کنند، و موفقیت این شیوه از آن روست که علاوه بر شکستن اعتصاب غذا خود نوعی شکنجه دردآور و زجر آور نیز محسوب می‌شود. در این شیوه با بستن کامل زندانی به تخت و یا صندلی خاص با دستگاهی از طریق بینی به او غذا و یا داروهایی که برای ایجاد تاثیر بیشتر شکنجه‌های روانی لازم است را می‌خورانند. اخیرا برخی از مقامات آمریکایی در بازدید رسمی از گوانتانامو به صراحت از شیوه‌های مختلف اعتصاب شکنی و غذادهی اجباری دیدار کردند و سخن گفتند. رژیم بحرین در چند ماه اخیر از این شیوه برای شکستن اعتصاب زندانیان بحرینی استفاده می‌کند.

آمریکایی‌ها با بیش از ٦٠ سال سابقه شکنجه و سرکوب مستمر و حرفه‌ای در کشورهای مختلف از آخرین دستاوردهای خود برای شکستن اعتصاب در گوانتانامو رونمایی کردند. در این شیوه افراد را به زور مجبور به مصرف غذا می‌کنند، و موفقیت این شیوه از آن روست که علاوه بر شکستن اعتصاب غذا خود نوعی شکنجه دردآور و زجر آور نیز محسوب می‌شود. در این شیوه با بستن کامل زندانی به تخت و یا صندلی خاص با دستگاهی از طریق بینی به او غذا و یا داروهایی که برای ایجاد تاثیر بیشتر شکنجه‌های روانی لازم است را می‌خورانند. اخیرا برخی از مقامات آمریکایی در بازدید رسمی از گوانتانامو به صراحت از شیوه‌های مختلف اعتصاب شکنی و غذادهی اجباری دیدار کردند و سخن گفتند . رژیم بحرین در چند ماه اخیر از این شیوه برای شکستن اعتصاب زندانیان بحرینی استفاده کنند.[1]

 

نمونه تعرض به نوامیس مردم و ایجاد ترس و نگرانی عمومی

یکی از شیوه‌های خاص شکنجه اسرائیلی‌ها علیه مردم فلسطین تمسک به شیوه‌های اهانت‌بار علیه زنان فلسیطینی و استفاده از نگرانی مردم فلسطین از این امر بوده و هست. صهیونیست‌ها برای آنکه مقاومت فلسطینی ها در مناطق مختلف را بشکنند از شیوه‌ها اهانت آمیز نسبت به نوامیس مردم و خصوصا زندانیان مبارز استفاده می‌کنند. حداقل این شیوه‌ها برهنه کردن زندانیان و اهانت‌های دیگری است که باعث شود مسلمین مبارز دست از مقابله با این رژیم بردارند.

ظاهرا در آموزش‌های اخیر آمریکایی‌ها به رژیم آل خلیفه چنین آموزش در دستور کار قرار گرفته است و از این رو شاهد آن هستیم که رژیم سرکوبگر آل خلیفه در زندان‌ها و بازداشت‌گاهها علیه زنان زندانی دستگیر شده از چنین شکنجه‌هایی بهره می‌برند. هدف از این شیوه‌ها آن است که مردم بحرین از ترس ناموس خود با نگرانی از چنین تعرضاتی دست از مبارزه با خاندان خائن آل خلیفه بردارند.[2]

نمونه حمله به خانه‌ها و سرکوب در خانه

وارد کردن سرکوب به خانه‌ها و شیوه هجوم به محل زندگی مردم و سرکوب کور از شیوه‌هایی اخیری است که رژیم آل خلیفه در جهت خسته کردن مردم و ایجاد ناراحتی عمومی در آنها استفاده می‌کند. هدف از ایجاد این ناراحتی عمومی آن است که مردم را در برابر هم قرار دهد. در طول چند ماه اخیر رژیم آل خلیفه شبانه به مناطق مختلفی از مناطق مسکونی مردم بحرین حمله و خانواده‌های مختلفی را به صورت کور مورد حمله شبانه قرار می‌دهد و به بهانه این که در این منطقه مبارزانی حضور دارند مردم را مورد ضرب و شتم و حمله با گازهای سمی قرار می‌دهد هدف از این روش آن است که نارضایتی عمومی باعث شود که مردم علیه یکدیگر بایستند و گروهی از مردم که از حمله شبانه به خانه‌ها و محله‌هایشان می‌ترسند در برابر انقلابیون و مبارزین بایستند و به این شیوه یک مانع اجتماعی در برابر مبارزین ایجاد شود.

 

سلب تابعیت از مخالفان

از عجیبترین و احمقانه‌ترین شیوه‌های سرکوب که توسط رژی آل خلیفه به صورت مداوم به کار گرفته می‌شود سلب تابعیت از مخالفان خویش است. در این شیوه رژیم آل خلیفه هر بحرینی را که به مخالفت با این رژیم برخیزد را سلب تابعیت می‌کند و آنگاه مدعی دخالت افراد خارجی در امور داخلی بحرین می‌شود. به حدی در آخرین اطلاعیه‌های حکومت نظامی بحرین علیه مردم چنین آمده است که از مجازات‌های افرادی که در تظاهرات دستگیر شوند سلب تابعیت خواهد بود.

 

نمونه تخریب حسینیه‌ها و مساجد و اهانت به مقدسات

رژیم آل خلیفه با این تصور که حسینیه‌ها و مساجد و دیگر مراکز مذهبی محل سازماندی مخالفت با آنها هستند به این مراکز هجوم برده و نسبت به تخریب آنها اقدام می‌کنند. تصور باطل این رژیم سرکوبگر آن است که از میان بردن مکان فیزیکی این نهادهای مقدس باعث صدمه به بدنه مقاومت مردمی و مبارزه خواهد شد. همانطور که تصور می‌کردند با تخریب میدان لوء لوء می‌توانند مبارزات را پایان دهند.

وارد کردن شکنجه گران خارجی

از شیوه‌های دیگر رژی آل خلیفه در سرکوب مردم بحرین وارد کردن شکنجه‌گران خارجی متخصص برای مبارزه با مردم است. شکنجه‌گران حرفه‌ای به صورت سازمان یافته و دوره دیده دست به شکنجه می‌زنند و تصور این رژیم آن است که اهداف رژیم با رجوع به این متخصصان آمریکایی ـ انگلیسی بهتر تامین می‌شود.[3]

 

بایکوت توسط نظام بین المللی رسانه‌های سلطه

شیوه دیگر سرکوب مردم بحرین توسط رژیم آل خلیفه و متحدان غربی‌اش استفاده از روش جنگ نرم و بایکوت رسانه‌ای و حمایت کامل از این رژیم در برابر مردمش است. در حالی که رژیم آل خلیفه همانند رژیم سعودی از منفورترین نظام‌های حکومتی و ضد مردمی‌ترین و منحط‌ترین شیوه‌های حکومتی خاندانی در جهان و منطقه هستند، دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب آنها را متحدانی کاملا دموکراتیک که برای ایجاد دموکراسی در منطقه به آنها نیاز است جلوه می‌دهند. به راستی عربستان و قطر که از محورهای اصلی حمایت از تروریست‌های جنایتگر در سوریه هستند و از حامیان اصلی حکومت بحرین محسوب می‌شوند چه رابطه‌ای با دموکراسی ادعایی غرب و به خصوص آمریکا دارند؟

و مردمی که مقاومت می‌کنند

همه این اسلوب‌های تعذیب و شکنجه و سرکوب اکنون مدتهاست که به سال سوم خود وارد شده‌اند اما مردم بحرین مقاومت می‌کنند. مردمی که جان خود را به کف گرفته‌اند و در برابر رژیم سرکوبگر و ضد انسانی و حامیان بین المللی آن ایستاده‌اند و جز خدا پناهی ندارند و د رمیان خلق خدا نیز غیر از معدودی از ملت‌ها بیدار منطقه به خصوص ملت شریف ایران پشتیبان و فریاد رسی ندارند.

 



[1] www.yjc.ir/fa/news/4460609

[2] fa.alalam.ir/news/1494355

 

[3] saeq.net/index.aspx?siteid=128&pageid=64163

www.nedayeenghelab.com/vdcbgab9.rhbaspiuur.html

 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن