دیدبان

فیروزآبادی: مجلس برای تشکیل دولت جدید مدرس وار عمل کند

فیروزآبادی: مجلس برای تشکیل دولت جدید مدرس وار عمل کند
دیدبان: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تمام قد در خدمت دولت جدید خواهند بود، گفت: مجلس شورای اسلامی برای تشکیل دولت جدید باید مدرس‌وار عمل کند.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز به کار سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه 16 مردادماه با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن کوثر سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش برگزار شد.

در این مراسم سرلشگر حسن فیروزآبادی در سخنانی هنر و ادبیات دفاع مقدس را رایحه‌ای از هنر و ادبیات اسلام ناب خواند و گفت: این هنر و ادبیات محمدی، علوی، زهرایی، حسنی، حسینی، سجادی، باقری، جعفر صادقی، موسی بن جعفری، رضایی، نقوی، تقوی و مهدوی است.

وی افزود: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی که امروز به‌نام اهل بیت طاهرین و به عطر قرآن کریم و یقین اخلاص روزه‌داری آغاز به کار کرد، یکی از گام‌های بلندی بوده که در مسیر مسئولیت‌پذیری سردار کارگر که بخاطر سوابق برجسته ایشان در خدمت به انقلاب به ریاست این بنیاد گماشته شده‌اند، است.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به تشکیل دولت یازدهم اظهار داشت: رهبر عزیز انقلاب این روزها و در آغاز تشکیل دولت تدبیر و امید در مراسم تنفیذ حکم حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور محبوب و دلنشین امروز ایران یک استراتژی بزرگ مطرح فرمودند که عبارت از آن بود که همه نخبگان ایران و علاقه‌مندان به کشور اسلامی‌مان، مراجع، روحانیت، دانشگاهیان، هنرمندان و خدمتگزاران به مردم باید به استحکام ساختارهای درونی قدرت جمهوری اسلامی بیندیشند که تولید شده از اسلام ناب و فرهنگ انقلابی امام بزرگوارمان است.

فیروزآبادی ادامه داد: در این راستا همه باید مشت ملت را قوی کنیم، دل ملت را پرامید و بازوهای آن را به هم گره بزنیم، سینه‌هایمان را با نفس‌های عمیق پر کنیم و آن را برای دفاع از کشور و دستاوردهای اسلام ناب و خون شهدا سپر کنیم. در این مسیر همه باید به ساختن خود فکر کنند و به تزکیه درون بپردازند، در کنار آن ساخت کشور، پیشرفت و رشد آن نیز باید محل تفکر ما قرار بگیرد و به همین خاطر است که باید به مغز، اندیشه، قلب و بازوی ملت ایران بها داد.

وی ادامه داد: این استراتژی بزرگ برای همه مسئولان اجرایی و معنوی کشور، کارگزاران، اساتید و همه هنرمندان قابل توجه است؛ به ویژه در مورد هنرمندانی که به قلب مردم جامعه می‌پردازند و تپش آن را موزون می‌کنند و به این وسیله نشاط را در جامعه پرورش می‌دهند. من بر این عقیده‌ام که همه باید این استراتژی را در سربرگ نامه‌هایمان بنویسیم و همه بر اساس آن حرکت کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به موضوع تکیه بر توان و اقتدار ملی اشاره کرد و گفت: توان، اقتدار و فرهنگ ملی ما متکی بر ارزش‌های ماست؛ به همین خاطر تاکید دارم که باید متخصصان داخلی را بیش از پیش دید، به تولید کشاورزی، صنعت و گردشگری از نگاه ملی، توجه کرد، تولید علم و پیشبرد اقتصاد که امروزه در اولویت برنامه‌های نظام و توسط رهبری طراحی شده نیاز به این استراتژی بزرگ دارد و باید بر اساس آن استراتژی‌های کوچک و رسته‌های کاری نوشته و اجرا شود.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به رئیس جمهوری جدید کشور گفت: امروز رئیس جمهوری پابه عرصه خدمت نهاده که ما او را همیشه به عنوان یک عالم پرورش یافته به دست شهیدان مطهری و بهشتی شناختیم. او عاشق امام (ره) و مرید رهبری بوده است و در همه اقدامات انقلابی و جهادی نظام در کنار او بوده‌ایم. امروز دستگاه مجری نظام، اداره‌اش به دست یک عالم متدین و دانشمند است و من مطمئنم که آقای دکتر روحانی با دقت، حکمت و صبر به پیش می‌رود و بسیار باتجربه و عمیق است. هیچ مسئله سختی در نظام ما پیش نیامده که او در حل آن شریک نباشد، لذا اصل وجود آقای دکتر روحانی موجب امیدواری مسئولان و ملت ما است.

وی افزود: مصاحبه روز گذشته مقام محترم ریاست جمهوری عمق حکمت و دقت سیاستمداری و شناخت زوایای عمیقی که در این مسئولیت وجود دارد را در ایشان به همه جهان نشان داد و خدا را از این بابت شاکریم که چنین ذخیره‌ای را برای ما حفظ کرده است. این روزها وزرای ایشان هم به مجلس معرفی شده‌اند. مجلس شورای اسلامی جایگاه مقدسی دارد که مرکز ثقل و تعادل نظام است. در این موضوع مجلس باید بر الگوی شهید مدرس حرکت کند، نمایندگان مجلس امروز در این لحظات باید رسالت سنگین سیدحسن مدرس را برای دولت روحانی به کار ببرند و به امام (ره)، شهیدان، اسلام ناب، تدبیر رهبر عزیز و ملت توجه کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: امروز در برابر استکبار جهانی و اتحاد قدرت‌های شیطانی علیه هسته مرکزی و ام‌القرای جهان اسلام نیاز به دولتمردانی چمران‌وار، همت‌گونه و حسین خرازی‌نما داریم. در برابر جبهه مقاومت استکبار که سعی دارد که با تهدید نیش و سلاح تحریم با یک ملت انقلابی بجنگد نیاز به صحنه‌گردانی انقلابی داریم که نگاه استراتژی رهبری را در کنار نگاه ملی و تکیه به ملت و دلدادگی به اسلام ناب را برخوردار باشند؛ داخلی بیندیشند و از داخلی‌ها کمک بگیرند، این همان استراتژی رهبری مبنی بر استحکام درونی است.

فیروزآبادی تاکید کرد: مردم منتظرند که مجلس شورای اسلامی از تشکیل دولتی این چنینی حمایت کند و البته اگر ناخالصی‌ها و کینه باورها و مزدوران شیطان نیز پیدا شدند، باید زدوده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل تمام قد و به پهنای سینه دریادلان جبهه‌های نبرد در خدمت دولت هستند و از آن حمایت و با آن تعامل و برای او کار می‌کنند. نیروهای مسلح همچنان که بعد از جنگ تمام امکانات خود را برای خدمت به مردمی که به کمک جنگ آمده‌اند هدایت کردند، امروز نیز آماده این کار هستند و این مسئله نیاز به هدایت دولت دارد که کجا یک کشور کار سنگینی بر زمین مانده تا آنها به انجامش بپردازند.

فیروزآبادی تاکید کرد: نیروهای مسلح برای کسب درآمد و گرفتن کار مردم به صحنه نیامدند و خود را رقیب مردم و تولیدکنندگان داخلی نمی‌بینند. آنها امکانات خود را به دولت ارائه می‌کنند تا هر کجا که پیمانکاری نبود و دسترسی به امکانات اجرایی وجود نداشت و یا اجرای کاری برای نیروهای داخلی به صرفه نبود، با خدمتی بسیجی‌وار به انجام آن کار بپردازند و هرگاه که دولت نیازی به این امکانات حس نکند نیز این امکانات به درون نیروهای مسلح بازمی‌گردد، کمااینکه امروزه صنعت دفاعی و مهندسی نظامی و پدافند غیرعامل ما در اوج است.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مردم گفت: باید بر موازین ایمانی خودمان محکم بایستیم و در برابر مشکلات و تحریم‌ها و نیز زحمت افزایی‌ها و رنج‌های دنیا صبر کنیم، نیروی اصلی ما حاصل ارزش‌های دینی و ایمانی ما است و تنها صبر، مقاومت و تلاش در راه پیشرفت است که می‌تواند ما را به جلو براند.

فیروزآبادی تاکید کرد: همه مردم باید مرزهای اسلام، فرهنگ و استقلال ملی‌مان را حفظ کنند که در این میان نیروهای مسلح، روحانیت و جامعه هنری هر کدام عهده دار حراست از مرزهایی هستند که برای آنها تعریف شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران