دیدبان

بیانیه جمعیت ایثارگران در مورد کابینه پیشنهادی

بیانیه جمعیت ایثارگران در مورد کابینه پیشنهادی
دیدبان: جمعیت ایثارگران تاکید کرد؛ متاسفانه برخی وزرای پیشنهادی نه تنها در فتنه ۸۸ نقش جدی داشته اند بلکه در بلواها و آشوب های ۱۸ تیر ۷۸ نیز نقش پررنگ آنها کاملا بر همه روشن است.
به گزارش  تسنیم، متن بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد کابینه پیشنهادی دولت یازدهم به شرح ذیل است:
 
گردش نخبگان، ضرورتی اجتماعی است که به خوبی با سازوکاری مشخص در قانون اساسی جمهوری اسلامی گنجانده شده است و در اصل باید آن را ثمره مجاهدت شهیدان تحت رهبری های ولایت فقیه از ابتدا تا کنون دانست هر دوره نیز که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود که به بهترین شکل جابجایی قدرت و گردش نخبگان  در دستگاه اجرایی را شاهد هستیم.
 
اکنون که با هدایت های رهبر معظم انقلاب حماسه ای پرشکوه شکل کرفت و رای مردم توسط ایشان تنفیذ شد و کابینه به مجلس معرفی شده ضمن تبریک مجدد به جناب آقای حجت الاسلام دکتر روحانی،در خصوص صلاحیت و شایستگی این افراد جداگانه نکاتی را به رئیس محترم تقدیم خواهیم کرد اما اکنون که مجلس محترم شورای اسلامی در معرض آزمون بزرگی است و باید صلاحیت نهایی وزراء پیشنهادی را بررسی کند نکاتی را تقدیم می‌کنیم :
 
1- بر اساس شعار اعتدال و تعریفی که از این شعار از سوی رییس جمهور محترم در روز تنفیذ و تحلیف صورت گرفت، وزاری دولت یازدهم در دهه ای که به پیشرفت و عدالت نام گرفته است و در این پیچ عظیم تاریخی، ضرورت داشت افرادی ولایت مدار، کارآمد، ضد فساد، استکبارستیز، ،معتقد به گردش نخبگان، متخصص، دارای سابقه مقابله جدی با فتنه و انحراف، واقع بین، معتقد به خرد جمعی و مدیریت عقلانی معرفی گردند که در خصوص برخی از افراد معرفی شده این کار انجام نشده است.
 
2-لازم بود دولت یازدهم ضمن توجه به تخصص و تعهد در جهت استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و یاظرفیت کشورمان همانطور که در سالهای بعد از انقلاب تاکنون شاهد بوده ایم  «چرخش نخبگان» را مدنظر قرار دهد  و در تشکیل کابینه از نیروهای توانمد، مدیر، متخصص،جوان و پرانگیزه استفاده نماید تا اینطور تلقی نشود که حلقه بسته ای از مدیران دستگاههای اجرایی را در اختیار دارند.
 
3- بدون تردید برای تحقق پیام هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب رهبری در زمینه مبارزه با فساد نیازمند مسوولین پاک دست و ضد فساد هستیم که کمترین شائبه ای در حوزه شخصی  و مدیریتی آنها از گذشته تاکنون وجود نداشته باشد. افرادی که در دوران وزارت و وکالت و معاونت وزارتخانه با ریخت و پاش های آنچنانی توجهی به بیت المال نداشتند و قراردادهایی را با برخی مفسدین داخلی و خارجی امضا کردند شایستگی حضور در دولتی که اعتدال نام گرفته را ندارند . رییس جمهور محترم در زمان تصدی دبیری شوای عالی امنیت ملی نیز موجب تذکراتی به برخی از افراد داده است که لازم است زمان رای اعتماد به این سوابق توجه شود.
 
4- بعد از آتش افروزی ها و فتنه گری هایی که در سال 88 شاهد آن بودیم که ریشه در 10-20 سال گذشته آن داشت شاخص های مهمی در اختیار مردم و مسوولین قرار گرفت که افراد مرتبط با این جریان را به دلیل همراهی با نقشه نام سلطه و ایجاد بحران آشوب در آن سال شایسته حضور در هیچ مسوولیتی در نظام اسلامی را نداشته باشند. متاسفانه برخی وزرای پیشنهادی نه تنها در فتنه 88 نقش جدی داشته اند بلکه در بلواها و آشوب های 18 تیر 78 نیز نقش پررنگ آنها کاملا بر همه روشن است. نکته آنجاست که این اسامی توسط افرادی مطرح می شود که درصددند به رییس جمهور القاء نمایند که آرا مردم به او در واقع آرای به این گروههای سیاسی است و آقای روحانی باید سهم آنها را از قدرت بدهد.
 
5- خوشبختانه حجت الاسلام دکتر روحانی از نیروهایی هستند که از ابتدای انقلاب مسوولیت های متعددی را در نظام اسلامی داشته و همواره یار و یاور رهبری بوده اند و بر همین اساس انتظار بود  نیروهای توانمند، کارآمد و متخصص بسیاری را می شناسند که امیدواریم بدون توجه به سهم خواهی گروههای سیاسی و با توجه به تجربه گذشته خود، ضمن توجه به کارآمدی وزرای پیشنهادی، افرادی را انتخاب نمیند که تولید داخلی را مدنظر داشته و به جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی باور داشته باشند. به نظر نمی‌رسد افرادی که خود را هضم در نظام لیبرال سرمایه داری می دانند بتوانند کشور را در التهابات بین المللی حفظ نمایند.
 
درپایان ضمن آرزوی توفیق برای ریاست محترم جمهوری، امیدواریم با امعان نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دولتی، ولایت مدار، مقتدر، توانمند، ضد فساد، فتنه و انحراف شکل گیرد تا بتواند پاسخگوی منویات رهبری و مطالبات مردم و نخبگان باشد.
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران