دیدبان

جزئیات جدیدی از دلایل تعطیلی سفارتخانه های آمریکا

جزئیات جدیدی از دلایل تعطیلی سفارتخانه های آمریکا

دیدباندر شرایطی که آمریکا بیش از 20 سفارتخانه و کنسولگری خود در کشورهای خاورمیانه، آفریقای شمالی و برخی مناطق دیگر را به حالت تعطیل درآورده است، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست خبر داد برخی از مقامات آمریکایی ادعا کرده‌اند شواهد موثقی در دست نیست که نشان دهد گروه‌های القاعده الزاما‌ً سفارتخانه‌ها را هدف گرفته باشند.

بنا به ادعای این روزنامه صهیونیستی، این مقامات آمریکایی که نامی از آنها برده نشده است جزئیات بیشتری از تهدیدهایی که گفته می‌شود القاعده علیه مواضع آمریکا مطرح کرده گفته‌اند.

به عنوان مثال، این مقامات گفته‌اند افزایش لفاظی‌های غیررسمی و تحرکات پنهانی مقامات القاعده در یمن باعث شده است دولت این کشور تصمیم به تعطیلی سفارت‌خانه‌ها بگیرد. این در حالی است که به گفته آنها، هنوز شواهد موثقی در دست نیست که هدف‌گذاری‌های القاعده بر سفارتخانه‌های آمریکا متمرکز باشد.

اعضای القاعده ممکن است قطارهای مسافربری، مکان‌های توریستی و فرودگاه‌های آمریکا را هدف گرفته باشند.

علی‌رغم این، جمع‌بندی دولت آمریکا پس از مشاهده تحرکات این گروه در آستانه نزدیک شدن به سالگرد حمله به سرکنسولی آمریکا در سال 2012 در بنغازی این بوده است که ممکن است باز هم هدف آنها سفارتخانه‌های آمریکا باشد.

مقامات ارشد القاعده همچنین درباره «اهمیت راهبردی» این حمله سخن گفته‌اند؛ که این به تلویح مقامات آمریکایی را به این نتیجه رسانده که آنها ممکن است سرمایه‌های آمریکا را هم هدف قرار دهند.

طبق گزارش این روزنامه صهیونیستی مقامات اطلاعاتی امریکا نگرانند توانایی نوظهور القاعده برای عبور از روشهای تجسس و امنیتی آمریکا اسباب دردسر شود. به عنوان مثال، گروه القاعده آزمایش‌هایی برای کاشت بمب در بدن، از طریق عمل جراحی انجام داده است. در صورتی که این تاکتیک موفق از آب درآید، روشهای فعلی سازمان‌های امنیتی را با چالش مواجه کرده و در مفهوم حملات انتحاری تحول ایجاد خواهد کرد.


منبع: فارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران