دیدبان

موج جدید رسوایی جنسی در ارتش آمریکا

موج جدید رسوایی جنسی در ارتش آمریکا
دیدبانبه گزارش رویترز، از زمان صدور دستورتحقیقات کامل در این پرونده از سوی چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در ماه گذشته تاکنون ، ‌ارتش امریکا فعالیت 55 پرسنل نظامی را در سمتهای مختلف در ارتش به حال تعلیق در آورده است.

سخنگوی ارتش اعلام کرد برنامه تحقیقات کامل همچنان ادامه دارد و مقامات امیدوارند تا اول اکتبر تحقیق از 20 هزار پرسنل تکمیل شود.

نیروی دریایی نیز اعلام کرده است تاکنون سوابق بیش از 10 هزار تن از پرسنل شاغل در این نیرو در بخش های مربی تمرینات نظامی و پرسنل مسئول مشاوره و کمک به قربانیان تجاوز جنسی تکمیل شده است و پنج تن در این رابطه از شغلهای خود برکنار شده اند .

هیگل در ماه مه به ارتش دستور داده بود تلاش های خود را دو برابر کند تا هر پرسنل شاغل در ارتش به روشنی درک کند که مسئول ایجاد فضایی است که در آن تجاوز جنسی و رسوایی اخلاقی به هیچ وجه تحمل نخواهد شد .

ارتش نیز در این راستا دستور داده تا سوابق و عملکرد پرسنل شاغل در پست های حساس به منظور کسب اطمینان از صلاحیت کامل آنها مورد بازبینی قرار بگیرد .

این اقدام یک هفته پس از آن صورت گرفت که پنتاگون گزارش سالانه خود را منتشر کرد و در آن درباره افزایش 37 درصدی خشونتهای جنسی در ارتش هشدار داد.

انتشار این گزارش با موجی از پرونده های مرتبط با فساد اخلاقی و رسوایی جنسی همزمان شد که در برخی از آنها آمده بود مربیان تمرینات نظامی و مشاورانی که در امر کمک به قربانیان تجاوز جنسی در ارتش فعالیت می کنند ، خود در ارتکاب و تشدید این جرایم نقش دارند .

تاکنون 60 تن از پرسنل شاغل در بخشهای مختلف ارتش در این رابطه از سمت های خود اخراج شده اند.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد : «‌ برای مقامات ارشد وزارت دفاع هیچ چیز غیر از امنیت و رفاه پرسنل نظامی در اولویت قرار ندارد و اینکه اطمینان یابند همگی از تهدید اذیت و آزار جنسی و تجاوز به عنف در امان هستند . »


منبع:مشرق

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران