دیدبان

سازمان سیا با دانشمند زن مسلمان پاکستانی چه کرد؟

سازمان سیا با دانشمند زن مسلمان پاکستانی چه کرد؟
دیدبان
در پی واقعه یازده سپتامبر 2001، پرويز مشرف، رئیس جمهور وقت پاکستان، علیه افراطيون اعلام جنگ کرد. در آن زمان، ژنرال حمید گل، ریئس سرویس اطلاعات بین المللی پاکستان (آی اس آی)، اعلام کرد که این واقعه اقدامی از طرف عناصر افراط گرا علیه دولت آمریکا بوده است. 



بنابراین، سيا به همين بهانه وارد  پاکستان شد. به اين بهانه مسلمانان توسط سازمان سیا بدون هيچ دليل و مدرکي حبس و شکنجه مي شدند. هرچه تعداد مسلمانانِ دستگیر و شکنجه شده بیشتر میشد، برای دولت بوش بهتر بود زیرا وی میخواست با ارائه آمار زندانیان از طریق رسانه ها، به جهانیان اعلام کند افرادی که در واقعه 11 سپتامبر دست داشته اند به سزای عمل خود میرسند. "عافیه صدیقی" نیز یکی از بیگناهانی بود که به اتهام کمک به القاعده در این جریان دستگیر شد.  

یکی از فرزندان عافیه به نام مریم در سال 2010، پس از 7 سال حبس و شکنجه در زندان بگرام در افغانستان، با نوشته ای که به گردنش آویزان بود و آدرس خانه ی پدری عافیه در آن نوشته شده بود، به آنجا بازگشت. سرنوشت دو فرزند دیگر وی هنوز در پس پرده ابهام است.


عافیه پس از ربوده شدن به پایگاه هوایی بگرام افغانستان منتقل شد و تحت نظارت فرماندهان نیروی هوایی سازمان اف بی آی، یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا و نیروهای ویژه ارتش آمریکا مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفت.  شکنجه ها به حدی بود که عافیه ویلچرنشین شد و در سال 2008 به اتهامی دروغین برای بازرجويي توسط نیروهای اطلاعاتی رژيم اسرائیل، به آمریکا منتقل شد.

***  سناریوی ساختگی اول علیه عافیه – نقشه تروریستی

در سال 2008، عافیه با کیفی مشکوک در غزنی افغانستان دستگیر میشود. ادعا شده که اسنادی به زبان اردو و انگلیسی همراه وی بوده که طرز درست کردن سلاح های شیمیای و منفجره و بمب را توضیح داده بود. 

پلیس غزنی وی را دستگیر میکند و گروهی از ارتش آمریکا و مامورین اف بی آی برای بازجویی وی به غزنی می آیند.

سناریوی ساختگی دوم علیه عافیه – ترور نافرجام

در غزنیه وقتی عافیه را به اتاق بازجویی بردند، وی روی ویلچر بود و حال مساعدی نداشت. دو بازجوی ارشد اف بی آی، دوتن از یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا و یک افسر اطلاعاتی نیروهای ویژه ارتش آمریکا به همراه چند مترجم نظامی در اتاق حضور داشتند. اتاق بوسیله یک پرده از بیرون جدا شده بود. 



یک کماندوی مسلح نیروی هوایی ارتش آمریکا نیز بعنوان نگهبان حضور داشت و اسلحه اش روی زمین بود. عافیه ناگهان از روی ویلچر بلند میشود، اسلحه کماندوی ارتش را برمیدارد و دو گلوله به سمت یکی از کاپیتان های نیروی دریایی شلیک میکند که هردو به خطا میرود. درهمین حال مترجم افغان سعی میکند اسلحه را از وی بگیرد. سپس نگهبان با اسلحه دیگری بازمیگردد و به ناحیه شکم عافیه شلیک میکند. یکی از مترجمان هم اسلحه را از وی جدا میکند. گفته شده که در شروع این ماجرا عافیه با افسران ارتش درگیر میشود و با توهین و تهدید سر آنان فریاد میزند.  
 
این سناریوی مضحک با آب و تاب فراوان و اصلاحات لازم به قاضی دادگاه آمریکا ارائه میشود. اگر باور کنیم که یک زن نحیف با تحمل آن همه شکنجه توانسته با مامورین اف بی آی و یگان ویژه درگیر شود و با اسلحه به طرف آنها شلیک کند، آیا میتوان باورکرد عافیه صدیقی، فارغ التحصیل میکروبیولوژی در مقطع دکتری از دانشگاه ام آی تی آمریکا که سالها در آن دانشگاه بزرگ سمینار ارائه میکرده، برای صحبت به زبان انگلیسی به مترجم نیاز داشته باشد؟ وجود مترجم در اتاق بازجویی را چگونه میتوان توجیه کرد؟



طبق گفته سناتورهای پاکستانی که بعدها با عافیه در زندان ملاقات داشتند، وی بیان کرده که اصلا به اسلحه ای دست نزده و به کسی ناسزا نگفته و کسی را تهدید نکرده است. او برای دیدن افراد پشت پرده روی پا ایستاده و بعد از شنیدن جمله "او هرزه است" از دهان یکی از سربازان، نگهبان به او شلیک کرده است.

پس از این واقعه ساختگی عافیه برای رسیدگی به اتهامش به آمریکا منتقل می‌شود.

از سال 2008 که عافیه در زندان آمریکا به سر میبرد، به سلامت جسمی و روانی وی و همچنین تظاهرات مردم پاکستان برای آزادی وی هیچ توجهی نشده است.



در سال 2010، عافیه به جرم ترور(!) نافرجام افسران ارتش آمریکا و همچنین توهین و تهدید آنها به 86 سال حبس محکوم شد. این حکم درحالی بود که به گفته وکیل عافیه، هیچ یک از اتهامات وی تا بحال اثبات نشده است.  

آمریکا بارها گفته که اگر وی را به پاکستان استرداد کند، باید ادامه دوره حبس او در پاکستان اعمال شود. اینبار آمریکا تصمیم دارد با شرایط سخت او را با یکی از زندانیان آمریکایی معاوضه کند اما هنوز هیچ تضمیمی برای پایبندی آمریکا به این عهد وجود ندارد.

جالب اینجاست که در دادگاه عافیه، از جرائم تروریستی او هیچ صحبتی به میان نیامده و فقط به اتهام اعمال وی در آن جلسه بازجویی ساختگی او را به حبس محکوم کردند. یعنی از نظر آمریکا، قتل نافرجام نظاميان ارتش‌اش، از آن نقشه تروریستی پیچیده و مهیبی که برای عافیه ساخته بودند، مهمتر بود؟

امر مسلم این است که سناریوی ساختگی علیه عافیه توسط دولت بوش و سازمان سیا طراحی شدو مراتب آن توسط اسرائیل دنبال شد. 

عافیه و فرزندان معصومش مانند خیلی های دیگر قربانی شرارت و ناعدالتی آمریکا و رژیم صهیونیستی‌شدند.

منابع :
http://www.presstv.ir/detail/2013/07/22/314973/the-strange-case-of-aafia-siddiqui/
http://www.thepeoplesvoice.org/TPV3/Voices.php/2013/07/22/aafia-siddiqui-victim-of-us-injustice#more25512
http://en.wikipedia.org/wiki/Aafia_Siddiqui#Alternative_scenarios


منبع:باشگاه خبرنگاران

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران