دیدبان
33 سال پیش در چنین روزی

ماجرای فرصت ده روزه امام به مسئولان

ماجرای فرصت ده روزه امام به مسئولان

دیدبانرخدادهای 6  تیر 1359

چکیده

  • پیش از ظهر امروز بیش از هزاران نفر از خانواده های شهدای انقلاب و گروهی از پاسداران به خدمت امام رسیدند و رهبر انقلاب طی سخنانی در جمع آنان به شدت نسبت به عدم بهبود و اصلاح امور در زمینه های گوناگون اعتراض کردند .
  • آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشتند  : افرادی در جامعه ما هستند که ادعا می کنند ولی بر طبق ادعایشان التزامی ندارند ، ادعا می کنند فدایی خلق طرفدار کارگر و غیره هستند ولی اصلا فکر نمی کنند که امروز جمهوری اسلامی سینه به سینه در مقابل آمریکا ایستاده و نه فقط به این خلق کمک نمی کنند بلکه به عناوین مختلف ضربت هم می زنند.
  • موسوی تبریزی دادستان انقلاب تبریز طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران نقش چریک های فدایی در حوادث آذربایجان را تشریح کرد .
  • بنی صدر رئیس جمهور امروز در استادیوم حافظیه شیراز طی سخنانی اظهار داشت : به بهانه نداشتن امنیت اجازه تشکیل گروه های مسلح جدید را در هیچ کجای ایران و به هیچ کس نخواهیم داد .
اخطار شدید امام به مسئولین ؛ تا ده روز فرصت دارید

پیش از ظهر امروز بیش از هزاران نفر از خانواده های شهدای انقلاب و گروهی از پاسداران به خدمت امام رسیدند و رهبر انقلاب طی سخنانی در جمع آنان به شدت نسبت به عدم بهبود و اصلاح امور در زمینه های گوناگون اعتراض کردند .

اگر عاجز نیستید چرا عمل نمی کنید ؟!

اهم بیانات امام خمینی که در رسانه ها واکنش گسترده ای را به همراه داشته است عبارتند از ؛

1- آنهایی که در رأس هستند که من می‎شناسمشان، آنها همه مخالفند با این وضع. مخالفند با اوضاع سابق. اسلامی هستند. لکن مسامحه می‎کنند. من نمی‎فهمم این مسامحه چیست؟ در همین دو سه روز برای من یک چیزی آوردند که تذکره‎ای بوده است که همان آرم شاهنشاهی و همان کثافتکاریها [را داشت]. در وزارت خارجه و در همه وزارتخانه‎ها و همه مراکز، باید اصلاح بشود این امور؛ نمی‎شود اینطور. اگر عاجزند کنار بروند تا ما افرادی پیدا بکنیم که عاجز نباشند و اگر عاجز نیستند چرا عمل نمی‎کنند؟

آیت الله خامنه ای: یکی از ویژگی هایی که در جامعه مهدوی وجود دارد بالا رفتن سطح اندیشه اسلامی است یعنی در این دوره شما نشانه ای از فقر فکری و اجتماعی پیدا نمی کنید و مردم می توانند دین را به درستی بشناسند و در این جامعه دیگر اینقدر اختلاف نظر وجود ندارد .

ما مرهون خانواده های شهدا هستیم

2- ما مرهون اینها [خانواده های شهدا] هستیم ، اینها بودند که شماها را به این مسندها رساندند ، اگر این ها نبودند ، نه من اینجا بودم و نه شما و نه آنها آنجا .

فرصت ده روزه امام به مسئولان

3- این چه وضعی است در این مملکت ، باز هم آرم شاهنشاهی در کاغذهایشان هست ، بازهم مریضخانه های بنیاد فلان در ایران هست باز هم گذرنامه های شاهنشاهی هست ؟...اگر تا ده روز دیگر در یکی از نامه هائی که از ادارات صادر می شود آرم های شاهنشاهی باشد و اسم آنها باشد ، من به ملت می گویم که با شما آن کند که با شاهنشاه کرد .

عذرخواهی امام از مردم

4- من از شماها عذر می‎خواهم... ما نتوانستیم برای شما کاری انجام بدهیم. ما ضعیف هستیم. ما باز گرفتار کاغذبازی هستیم. ما باز گرفتار آرمهایی شاهنشاهی هستیم. مملکت ما باز مملکت شاهنشاهی است. ... وزارتخانه‎های ما باز وزارتخانه‎های طاغوتی است و ما نتوانستیم اینها را اصلاح کنیم. باید به اسرع وقت اصلاح شود و اگر اصلاح نشود به اسرع وقت اصلاح می‎کنیم.(1)

بالا رفتن سطح اندیشه اسلامی ؛ ویژگی جامعه مهدوی

نمازجمعه این هفته تهران نیز به امامت حضرت آیت الله خامنه ای و با حضور پرشور آحاد مردم در محل دانشگاه تهران برگزار شد .

آیت الله خامنه ای در بخشی از خطبه های خود اظهار داشتند : یکی از ویژگی هایی که در جامعه مهدوی وجود دارد بالا رفتن سطح اندیشه اسلامی است یعنی در این دوره شما نشانه ای از فقر فکری و اجتماعی پیدا نمی کنید و مردم می توانند دین را به درستی بشناسند و در این جامعه دیگر اینقدر اختلاف نظر وجود ندارد .

موسوی تبریزی: حوادث آذربایجان بزرگترین توطئه ای بود که رخ داد و اگر توطئه گران موفق می شدند مسئله آذربایجان مطرح نبود بلکه مسئله تمام کشور ایران بود .

انقلاب اسلامی مقدمه لازم برای ظهور امام زمان

ایشان ادامه دادند : انقلاب اسلامی مقدمه ای لازم و گامی بزرگ برای ظهور ولی عصر (عج) خواهد بود ، هر چه شما بتوانید دائره این سطح از اسلام را که در ایران داریم در ممالک دیگر و بخصوص نقاط تاریک گسترش و اشاعه دهید به همان مقدار به ظهور امام زمان (عج) کمک کرده اید .

ادعا می کنند فدایی خلق هستند ولی به جمهوری اسلامی ضربه می زنند

امام جمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه نیز تاکید کردند : افرادی در جامعه ما هستند که ادعا می کنند ولی بر طبق ادعایشان التزامی ندارند ، ادعا می کنند فدایی خلق طرفدار کارگر و غیره هستند ولی اصلا فکر نمی کنند که امروز جمهوری اسلامی سینه به سینه در مقابل آمریکا ایستاده و نه فقط به این خلق کمک نمی کنند بلکه به عناوین مختلف ضربت هم می زنند. (2)

نقش چریک های فدایی خلق در حوادث تبریز

موسوی تبریزی دادستان انقلاب تبریز نقش چریک های فدایی در حوادث آذربایجان را تشریح کرد . وی که پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران سخن می گفت اظهار داشت : آنانی که هدف انقلاب را می دانند و خلاف هدف گام بر می دارند در هر لباس و منصبی که باشند ضد انقلاب نامیده می شوند .

بنی صدر: انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی با بعد جهانی است و راه حل مشکلات باید راه حل های معنوی و اسلامی باشد . وی همچنین ضمن حمله کردن به نظام فئودالی گفت برای از بین بردن نظام اجتماعی باید برنامه گسترده ای پیاده کرد .

وی با اشاره به حوادثی که بعد از انقلاب در آذربایجان روی داد گفت : حوادث آذربایجان بزرگترین توطئه ای بود که رخ داد و اگر توطئه گران موفق می شدند مسئله آذربایجان مطرح نبود بلکه مسئله تمام کشور ایران بود .

موسوی تبریزی ادامه داد : وقتی چند تن از سران چریک های فدایی خلق در آنجا دستگیر می شوند مدارکی از جیب هایشان به دست آمد مبنی بر این که اول صبح به خیابان که رفتید هر یک مسئول صحبت کردن با چند نفر بشود ابتدا شروع کند از فلان مرجع تعریف کردن و بعد شروع به انتقاد از امام و تحریک عواطف و تحریک حس ناسیونالیستی ، آنگاه دو گروه شوند ، گروه اندکی بگویند درود بر امام امت و گروه دیگری که تعدادشان هم زیاد است به طرفداری از حزب خلق مسلمان شعار دهند و بعد به جان هم بیفتند .(3)

بنی صدر : اجازه تشکیل گروه های مسلح جدید را نمی دهیم

بنی صدر رئیس جمهور امروز در استادیوم حافظیه شیراز طی سخنانی اظهار داشت : انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی با بعد جهانی است و راه حل مشکلات باید راه حل های معنوی و اسلامی باشد . وی همچنین ضمن حمله کردن به نظام فئودالی گفت برای از بین بردن نظام اجتماعی باید برنامه گسترده ای پیاده کرد .

وی سپس با حمله به خان هایی که فکر کرده اند فرصت است و گروه هایی را مسلح کرده اند اخطار کرد که به بهانه نداشتن امنیت اجازه تشکیل گروه های مسلح جدید را در هیچ کجای ایران و به هیچ کس نخواهیم داد . (4)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 12 ، صفحه 475

2- جمهوری اسلامی ، 8 تیر 1359 ، صفحه 10

3- جمهوری اسلامی ، 8 تیر 1359 ، صفحه10

4- اطلاعات ، 8 تیر 1359 ، صفحه 3

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی



منبع:فارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران