دیدبان
آیت الله نوری همدانی:

وهابی ها زیارت نامه خواندن را شرک اما سجده در برابر اوباما را شرک نمی دانند

وهابی ها زیارت نامه خواندن را شرک اما سجده در برابر اوباما را شرک نمی دانند
ديدبان: آیت‌الله حسین نوری همدانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: در مصر ‌و عربستان سعودی وهابی‌ها تمام پول نفت را برای تقویت صهیونیزم و استکبار به کارگرفته‌اند و به نام اسلام علیه اسلام وارد کارزار شده‌اند.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای آن وظیفه همه خدمتگزاران نظام است، تصریح کرد: استمرار راه امام خمینی(ره) و شهدا و حفظ باورهای اسلامی از مهم‌ترین راه‌های حفظ نظام است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از جهات مختلف دارای اهمیت فراوانی است و هر کس به اندازه خود در برابر حفظ ارزش‌های آن مسئولیت اجتماعی دارد، افزود:  زیربناها و معیارهای انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها متفاوت بوده است و این انقلاب علاوه بر بنیان‌های فرهنگی بنیان‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم دارد و پایه‌های نظام انقلاب اسلامی ریشه در اسلام ناب محمدی(ص) دارد.

*انقلاب اسلامی وظیفه علما را سنگین‌تر از گذشته کرده است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه وظیفه علما، طلاب و روحانیون در استمرار حرکت انقلاب اسلامی بسیار سنگین و خطیر است، گفت: انقلاب اسلامی ایران وظیفه علما را سنگین‌تر کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان تاثیر‌گذار بوده و منشا حرکت‌های اسلامی و بیداری اسلامی در جهان شده است.

وی بیان کرد: تربیت طلاب نسبت به گذشته متفاوت است و علما و فقها امروز باید با توجه به شرایط زمان پیش بروند و بدانند با مردمی انقلابی صحبت می‌کنند که در برابر ظلم و ستم قیام کرده‌اند و ظلم ستیز هستند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطر نشان ساخت: امروز باید طلاب را به گونه‌ای تربیت کرد که مبارز و مجاهد باشند چرا که استکبار و صهیونیزم سعی در استحاله دستاوردهای انقلاب و بیداری اسلامی دارند.

*فقر، ظلم و جهل نباید در جامعه باشد

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه بر‌اساس آموزه‌های اسلامی نباید فقر، ظلم و جهل در جامعه باشد، گفت: علما، روحانیون و طلاب نباید در برابر ظلم و مظلوم ساکت باشند و باید در حد توان از مظلوم حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: فقر، ظلم و جهل عوارضی اجتماعی هستند که رفع این عوارض از وظایف علما محسوب می‌شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم مسئولیت را از موضوعات مهم در اسلام عنوان کرد که به طور کلی می‌توان آن را به سه بخش مسئولیت فردی، اجتماعی و شغلی تقسیم کرد.

وی ابراز داشت: انسان به عنوان فردی مختار که استعدادهای فراوانی دارد در حوزه مسئولیت‌های فردی وظیفه خود سازی را برعهده دارد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: انسان باید بر بهره گیری از  استعدادهای خود در راستای خود سازی بر اساس چند اصل علم، ایمان ، عقل و تقوا و تعهد گام بردارد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع یکی دیگر از مسئولیت‌های انسان را مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: انسان یک موجود اجتماعی است و مسئولیت بسیار سنگینی در این بعد بر عهده دارد.

*مسئولان در مقابل مردم متواضع باشند

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت ارتباط با مردم و تواضع در مقابل دیگران اذعان داشت: ارتباط با مردم باید از نوع ارتباط مهربانانه و از روی محبت باشد متواضع بودن به جای متکبر بودن می‌تواند انسان را به مقصد درست برساند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از جمله فرایض مهم و از وظایف اجتماعی مسلمانان عنوان کرد و انجام این مهم را موجب رشد جامعه اسلامی دانست.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه هر کس در مقابل منکرات ساکت بماند مرده‌ای بیش نیست، اظهار داشت: یک مسلمان متعهد با دیدن یک منکر ابتدا قلباً منزجر می‌شود دوم قیام می‌کند و با زبان و نصیحت نهی از منکر می‌کند و در مرحله سوم از ید و قدرت خود برای برخورد با منکر استفاده می کند.

*خدمتگزاران مبین موازین انقلاب اسلامی باشند

مرجع عالیقدر جهان تشیع سومین مسئولیت هر فرد را مسئولیت شغلی دانست و بیان داشت: هر شغلی مسئولیت آفرین است و در این میان مسئولان امر و هر یک از خدمتگزاران موظف هستند مبین موازین انقلاب اسلامی باشند.

وی وظیفه هر یک از کارکنان مراکز اداری را در وهله اول دوست داشتن مردم عنوان کرد و افزود: برخورد با اخلاق و تواضع با مردم از دیگر وظایف مهم شغلی محسوب می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اهمیت و جایگاه حسن اخلاق و معاشرت در اسلام بیان کرد: خوشرویی، حرف زدن مودبانه و رفتار شایسته سه مظهر حسن خلق است.

وی با بیا ن اینکه مردم برای استقرار این نظام تلاش بسیاری داشته‌اند و انتظار دارند در مراجعه به ادارات و دستگاه‌ها مشکلاتشان رفع شود تصریح کرد: شغل، میز، مقام و موقعیت امانت‌هایی در دست افراد هستند که اگر کوتاهی کنند خیانت کرده‌اند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: روح خدمتگزاری باید در همه افراد جامعه زنده باشد و انسان‌ها می‌توانند با خدمت بیشتر به مردم برای روز قیامت خود اعمال صالح ذخیره کنند.

فارس


مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران