دیدبان

فرافکنی وزیر علوم دولت اصلاحات درباره نامه برخورد با دانشجویان

فرافکنی وزیر علوم دولت اصلاحات درباره نامه برخورد با دانشجویان
دیدبانمصطفی معین که در سال 82 وزیر علوم دولت خاتمی بود در اعتراض قانونی تعدادی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور که در وزارت علوم اتفاق افتاد طی نامه ای به خاتمی نوشت:« این اقدام غیر قانونی یک گروه کوچک و خشن که چند ساعت کار وزارت را مختل کرده به دور از بدیهیات دینی، اخلاقی، عرفی و قانونی بود» و خواستار بررسی امنیتی، اطلاعاتی، سیاسی، حقوقی و قضایی از سوی رئیس جمهور شد.
 
سعید جلیلی در مناظره آخر کاندیدا در اعتراض به عدم آزادی بیان در دولت اصلاحات به این نامه اشاره کرد که در انتهای مناظره عارف گفت: از سوی معین با او تماس گرفته شده و وجود چنین نامه‌ای تکذیب شده است.
 
معین در حالی دانشجو بودن اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل را در هاله ای از ابهام می داند و در آن ایام این اتحادیه را به دلیل مواضع انتقادی اش تشکل دانشجویی به حساب نمی آورد؛ ساعاتی بعد از تکذیب عارف در مناظره اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در بیانیه ای اعلام کرد:« جناب آقای عارف ما دانشجویان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به شما توصیه می کنیم با طناب پوسیده دوستان اصلاح طلب خود به چاه نروید.»
 
هر چند روحانی در مناظرات تلویزیونی رسما اعلام کرده بود که دانشجویان ستاره دار محصول دولت اصلاحات بوده و خود وی تلاش بسیاری برای مقابله با این کار در زمان مسئولیتش در شورای امنیت کرده است؛ معین دانشجوی ستاره دار را محصول دوبت احمدی نژاد می داند.
 
معین در مورد نامه اش به خاتمی می گوید: «اطلاع دارید که در سال 81 بعد از سخنرانی دکترآقاجری در همدان و حکمی که برای ایشان صادر شد در دانشگاه‌ها تنش زیادی رخ داد. بعد از صدور حکم، برخی گروه‌های فشار که بیش از حد برای خود مسوولیت قایل هستند یا نگاهشان به مسایل غیرواقعی و خشونت‌بار است، تحت عنوان یک تشکل دانشجویی و بدون مجوز قانونی جلو وزارتخانه تجمع و هتاکی کردند و مرگ براین و آن گفتند و بعد هم وارد وزارتخانه شدند و تا طبقه ششم را تصرف کردند تا حدی که کار وزارت مختل شده بود.
 
وزارت هم گزارش دفتر مرکزی حراست از واقعه را به ریاست‌جمهوری منعکس کرد.»اما معین با زیر سوال بردن دانشجو بودن اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور می گوید: «ما که نمی‌توانیم قضاوت کنیم ولی تحت عنوان اعضای «انجمن اسلامی دانشجویی مستقل» تجمع کرده بودند. بار اولشان هم نبود. معمولا با چند اتوبوس می‌آمدند آنها را پیاده و فیلمبرداری می‌کردند و بدون مجوز قانونی با هتاکی و شعار، این‌بار وارد ساختمان وزارتخانه هم شدند.»
 
وی این ماجرا را به طرح استیضاح وزیرعلوم در آن ایام وابسته می داند و با این گفته می خواهد نمایشی بودن این تجمع تنها برای تخریب خود را جلوه دهد اما حسینی از اعضای هئیت موسس اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دلیل این تجمع را عدم اجازه برگزاری نشست این اتحادیه در دانشگاه تربیت معلم از سوی وزارت علوم اعلام کرد. یکی از نکات جالب توجه مصاحبه امروز معین با روزنامه شرق تایید وجود این نامه از سوی وزیر علوم وقت است چنانکه پیشتر مسئولین دولت اصلاحات همواره وجود چنین نامه ای را تکذیب می کردند.

منبع:خبرنامه دانشجویان ایران

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران