دیدبان

چرا مردم به قرنطینه تن نمی‌دهند

چرا مردم به قرنطینه تن نمی‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی دیدبان - احسان محمدی / قبول دارم که حفظ جان در این شرایط مهمترین کاری است که باید انجام بدهیم ولی جمع کثیری از مردم این کشور برابر آمار خودتان زیر خط فقر و مستحق دریافت کمک هزینه و سبد معیشتی هستند.
اصلاً می‌توانید تصور کنید چطور ممکن است یک خانواده در ماه نتواند یک کیلو گوشت بخرد؟ به خدا که اگر می‌دانستید و می‌توانستید رنج مردم را تصور کنید از شرم می‌مُردید!

بخشی از این توصیه‌درمانی‌ها ریشه در عدم شناخت واقعی شما از جامعه دارد.  درست مثل ملکه ماری آنتوانت همسر لوئی شانزدهم که وقتی خبردار شد جمعی از زنان پشت در قصر جمع شده‌اند و فریاد می‌زنند نان برای خوردن ندارند، با تعجب گفت: خُب به جایش بیسکویت بخورند!

اشتباه نکنید. این تشویق مردم به حضور در خیابان نیست. همانطور که معتقدم ویروس کرونا جایی تعهد نداده که به کارمند دولت و شرکت خصوصی رحم کند، آنها به ناچار و بر اساس دستور سرکار می‌روند و هر روز تن و بدن خودشان و خانواده‌شان می‌لرزد، اما کارگر روزمزد و دستفروش و مغازه‌دار خُرده‌پا چطور؟ نرود سرکار شما نانش را می‌دهید؟ چک‌اش را پاس می‌کنید؟ 

در عصر مدرن، مشکلات را جزیره‌ای نمی‌توان حل کرد. مردم عادی در جنگ با کرونا می‌میرند، امید که شما از این فاجعه برای کشورداری درست درس بگیرید. 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن