دیدبان

انصارالله: یمن آماده مذاکره درباره صلح عادلانه است

انصارالله: یمن آماده مذاکره درباره صلح عادلانه است

دیدبان؛ «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله اعلام کرد، یمن حاضر است با کشورهای تأثیرگذار بر سر یک میز بنشیند تا درباره «صلح عادلانه» مذاکره کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، الحوثی تصریح کرد: به کشورهای عربی که برای عادی‌سازی روابط و ایجاد رابطه دوستانه با رژیم صهیونیستی شتاب می‌کنند، می‌گویم صلحی که تلاش می‌کنید با تسویه (نابودی) مسأله فلسطین و تحت اصطلاح «شکوفایی مقابل صلح» (شعار نشست بحرین) به رژیم غاصب تقدیم کنید، همان اصطلاحی است که نیاز است برای توقف حملات، جنایت‌ها و محاصره یمن به آن فکر کنید تا فاجعه انسانی در یمن متوقف شود.

این مقام انصارالله یمن در حالی از آمادگی صنعاء برای مذاکره برای صلح سخن می‌گوید که در دو هفته اخیر، ارتش یمن چندین حمله موثر و قوی به فرودگاه‌های سه منطقه جنوبی عربستان کرده است. فرودگاه‌های نجران، جازان و أبها در عسیر هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته است.

عضو شورای سیاسی انصارالله در ادامه گفت، زمانی که «قانون بین‌المللی» در پنج سال جنگ علیه یمن خواب بود، جنایتکاران در ادامه حملات خود جریءتر شدند و هر جنایتی که خواستند، انجام دادند.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» برای حل نزاع فسلطینی-اسرائیلی قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

در آخرین دور مذاکره، هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند.

توافق استکهلم سوئد میان طرف‌های یمنی به توافق آتش‌بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان «رأس‌عیسی و الصلیف» و سپس خروج کامل نیروهای انصارالله و نیروهای وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می‌کند (جزئیات بیشتر).

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داد و این حملات تا کنون بیش از 50 هزار یمنی را کشته یا زخمی کرده است. 

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان