دیدبان

دادستان کل کشور: مدارک و اعترافات نزار زاکا را منتشر می کنیم

دادستان کل کشور: مدارک و اعترافات نزار زاکا را منتشر می کنیم

دیدبان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه سفر به سمنان گفت: نزار زاکا که با وساطت دولت لبنان و حزب الله پس از گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، از آزادی مشروط برخوردار شده و به خارج از کشور رفته به جای تشکر از نظام جمهوری اسلامی و قوه قضائیه، نباید بد برخورد کند.

وی در ادامه افزود: اسناد و مدارک و تصاویر و مصاحبه‌ها و فیلم‌های این پرونده موجود است و در صورت ادامه یافتن اقدامات ناجوانمردانه این فرد، قوه قضائیه مستندات موجود را منتشر خواهد کرد تا مشخص شود چه کسی دروغ می‌گوید.

دادستان کل کشور ادامه داد: قوه قضائیه در جلسات خصوصی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و هم در جلسات اقتصاد مقاومتی با حضور سران سه قوه، این مسئولیت را عهده دار شده که هرجا دولت نیاز به کمک و مساعدت قوه قضائیه داشته باشد، این امر در اولویت قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: هر جا که رئیس جمهور و وزرا از ما موضوعی را خواسته‌اند چه در حوزه دادستانی کل و چه در حوزه‌های دیگر و حتی در محاکم این وظیفه و تکلیف را داریم که در حد توانمان به دولت کمک کنیم.

دادستان کل کشور گفت: ما بارها به وزرا نیز تاکید کرده‌ایم که اگر کار شما به گرهی بر می‌خورد که به دستگاه قضا باز می‌گردد، نباید دریغ شود ما نیز آنچه در توان داریم در خدمت رفع مشکلات اقتصادی مردم خواهیم بود.

با نجفی مانند بقیه متهمان رفتار می‌شود

منتظری در خصوص پرونده نجفی که متهم به قتل همسر دوم خود است، ابراز داشت: این پرونده طبق مقررات قانونی مراحل خود را در حال طی کردن است تا منتهی به رأی نهایی شود، لذا مانند بقیه متهمان با او رفتار می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگاری مبنی بر تبادل زندانیان ایرانی خارج از کشور نیز افزود: تبادلات قانونی با زندانیان وجود دارد که با برخی کشورها این معاهده‌ها در چهارچوب خاص انجام می‌شود، لذا با هر کشوری که دارای قرارداد باشیم چه آن‌ها در ایران زندانی داشته باشند چه ایران در کشورهای دیگر، به آن عمل می‌شود.

دادگستری‌ها مشکلات حوزه‌های کشاورزی، صنعت و کارآفرینان را حل کنند

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمک به رونق تولید و تحقق شعار سال هم ابراز داشت: از سال گذشته به همه دادستان‌ها و دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شد که در راستای کمک به کارآفرینان، بخش صنعت و تولید کشور هر کجایی که مشکلی هست دستگاه قضایی می‌تواند در راستای رفع آن قدم بردارد اقدام کنند.

منتظری در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه دادستان‌ها بسیاری از مشکلات حوزه رونق تولید را توانستند حل کنند و طی جلساتی که با کارآفرینان، بانک‌ها و صاحبان مشاغل داشتند، قدم‌هایی برداشته شد اما ازآنجاکه با محدودیت‌هایی مواجه هستیم قادر به حل همه مشکلات موجود نیستیم.

وی افزود: تا جایی که در توان قوه قضائیه باشد تلاش می‌کند تا دادگستری‌ها مشکلات حوزه‌های کشاورزی، صنعت و کارآفرینان را حل کنند و خود بنده نیز در تهران به موارد متعددی ورود کردم که بخشی در جریان و قسمی کاملاً رفع و مابقی به دلیل سنگین بودن هنوز باقی‌مانده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان