دیدبان

قوه قضاییه: ناجا و دستگاه قضا اجازه ندهند کوچکترین بی عفتی، جامعه را تهدید کند

قوه قضاییه: ناجا و دستگاه قضا اجازه ندهند کوچکترین بی عفتی، جامعه را تهدید کند

دیدبان؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک عید سعید فطر و حلول ماه شوال، ابراز امیدواری کرد که امت اسلامی از برکات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شده باشد و نورانیت روحی و معنوی ناشی از طاعات و عبادات در این ماه، رو به افول نگذارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و خطبه‌های نماز عید سعید فطر، این فرمایشات بویژه در باب تبیین شخصیت امام راحل را مهم و کاربردی توصیف کرد و افزود: کلیدی‌ترین نکته‌ای که مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت والای امام بزرگوار فرمودند، همان بحث مقاومت در برابر مشکلات و دشمنی‌ها بود که این امر می‌تواند در زمان حاضر، بهترین الگو برای همه آحاد ملت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به راهبرد امروز دشمنان اظهار کرد: چند قطبی کردن جامعه در خصوص مسائل و سیاست‌های بنیادین نظام مانند پیشبرد توان دفاعی و موشکی و همچنین حضور مقتدرانه ایران در منطقه، ایجاد بحران اجتماعی و در کنار این‌ها کوبیدن بر طبل مذاکره، سه راهبرد اساسی دشمن است که باید همه مردم و مسئولان در این زمینه هوشیار باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: بحمدالله امروز مسئولان نظام در خصوص سیاست‌های کلان کشور، منسجم، یکپارچه و همصدا هستند و در خصوص مقاومت و عدم مذاکره نیز موضع واحدی دارند. تردید نکنیم که مقاومت ما دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند و با اقدام، عمل و پیگیری مسائل مهم کشور می‌توانیم دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برخی افراد در جهت رواج بی عفتی و ناهنجاری در جامعه تاکید کرد: دولت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مسئولیت دارند که از امنیت روانی و اخلاقی جامعه صیانت کنند و اجازه ندهند کوچکترین بی عفتی و ناهنجاری، جامعه را تهدید کند. از طرفی امر به معروف و نهی از منکر به موجب موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی، امری عمومی و وظیفه همه مردم است و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز به موجب شرع و قانون، موظفند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند.

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به مشکلاتی که شرکت‌های صوری و کاغذی برای مردم و کشور ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بویژه اداره ثبت شرکت‌ها باید همانند سازمان ثبت احوال که برای صدور شناسنامه افراد ابتدا هویت آنان را احراز می‌کند، در ثبت شرکت‌ها و موسسات، هویت و اصالت شرکت یا موسسه را احراز کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: از طرفی بسیاری از مردم که قربانی سودجویی شرکت‌های صوری و کاغذی می‌شوند، ادعا می‌کنند که بواسطه تبلیغات این شرکت‌ها در رسانه‌ها به آن‌ها اعتماد کرده و پولی را در اختیار این شرکت‌ها یا موسسات قرار داده اند. این هم ادعای بر حقی است، زیرا به هر حال رسمیت یک رسانه باعث می‌شود آنچه تبلیغ می‌کند نیز رسمیت پیدا کند و مردم به آن اعتماد کنند. بر این اساس، رسانه‌ها نیز باید هویت و اصالت یک بنگاه اقتصادی یا شرکت را پیش از انجام تبلیغات، مورد بررسی قرار دهند تا مردم دچار مشکل نشوند.

رئیس قوه قضاییه در خصوص وظیفه نظام بانکی برای جلوگیری از فعالیت شرکت‌های صوری نیز گفت: نظام بانکی نیز در اعطای تسهیلات باید همانگونه که توانایی افراد و ضمانت‌های لازم را برای اعطای تسهیلات لحاظ می‌کند، توانایی شرکت‌ها در بازپرداخت تسهیلات و همچنین وثایق مورد نیاز را به دقت مورد بررسی قرار دهد و ببیند که آیا سرمایه و دارایی یک موسسه، کفاف عمل به تعهدات مالی آن موسسه را می‌دهد یا خیر.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مربوطه در این خصوص مسئولیت دارند، اظهار کرد: پرونده‌هایی که در حال حاضر در این زمینه وجود دارد، ان شاءالله با سرعت و دقت رسیدگی خواهد شد، اما برای جلوگیری از تشکیل این تعداد پرونده که کشور و مردم را دچار مشکلات عدیده می‌کند، لازم است سازمان ثبت، رسانه‌ها و نظام بانکی دقت‌های لازم را به خرج دهند و همچنین اگر نیاز به پیش بینی ساز و کار‌های قانونی در این زمینه است، مجلس محترم یا دستگاه‌های اجرایی، قوانین یا آیین نامه‌های لازم را تهیه کنند تا شاهد این قبیل مشکلات و گرفتاری‌ها برای مردم نباشیم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان