دیدبان

ابراز نگرانی آمانو از افزایش تنش‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران

ابراز نگرانی آمانو از افزایش تنش‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران

دیدبان؛ «یوکیو آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با تاکید بر لزوم گفتگو برای حل اختلافات، از افزایش تنش‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

آمانو که در وین صحبت می‌کرد در ادامه افزود: امیدوارم راه‌هایی را بتوان یافت تا از طریق گفتگو تنش‌های فعلی کاهش بیابند.

آمانو در هفته گذشته با انتشار گزارشی جدید از تدوام پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام خبر داده بود. آمانو در سخنرانی امروز دوشنبه خود در آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس گفت: گزارش اخیر من درباره نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌های آژانس در آن کشور در ماه‌های اخیر را پوشش می‌دهد. وی افزود: در روز هشتم ماه می (۱۸ اردیبهشت) شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد که "دستوری برای توقف برخی از اقدامات ایران تحت برجام" صادر کرده است.

آمانو گفت: من درباره افزایش تنش‌ها بر سر موضوع هسته‌ای ایران نگران هستم. همانطور که همواره تاکید کرده ام، تعهدات هسته‌ای ایران مطابق برجام یک دستاورد مهم برای راستی آزمایی هسته‌ای است. از این رو امیدوارم که بتوان راه های برای کاهش تنش‌های جاری از طریق گفتگو پیدا کرد. ضروری است که ایران بطور کامل تعهدات مرتبط با هسته‌ای خود مطابق برجام را اجرا کند.

مدیر کل آژانس همچنین گفت که این سازمان به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده ایران مطابق توافق پادمانی ادامه می‌دهد و ارزیابی درباره نبود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران نیز ادامه دارد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان