دیدبان

تحلیلگر آمریکایی: آمریکا در مذاکره حسن‌نیت ندارد

تحلیلگر آمریکایی: آمریکا در مذاکره حسن‌نیت ندارد

دیدبان؛ «رادنی مارتین» تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی از آمریکا در مصاحبه ای تأکید کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده برای حفظ منافع اسرائیل تلاش می‌کنند و هیچ گونه نگرانی درباره صلح و امنیت بین‌المللی ندارند. این آمریکا است که باید مانند یک کشور عادی رفتار کند نه ایران.

این تحلیلگر آمریکایی در ادامه تصریح کرد: اظهارات مختلف پمپئو  درباره ایران کاملاً غیرصادقانه است. واقعیت این است که آمریکا مانند یک کشور عادی رفتار نمی‌کند و با به‌راه انداختن جنگ‌های مختلف سعی داشته است تا به یک قدرت جهانی تبدیل شود و قدرت و هژمونی خود را در سطح جهان گسترش دهد.

وی افزود: ایران نمی‌تواند با مقام‌هایی مذاکره کند که با حسن‌نیت مذاکره نمی‌کنند و این مسئله دقیقاً در مورد دولت ترامپ صادق است. نکته دیگر این است که ترامپ، پمپئو و بولتون برای حفظ منافع تل‌آویو تلاش می‌کنند و نگران صلح بین‌المللی نیستند.

مارتین درباره پیشنهاد پمپئو برای مذاکره بدون قید و شرط با ایران نیز گفت: اظهارات متعدد پمپئو درباره ایران، کاملاً غیرصادقانه و دروغین است. آمریکا تاکنون معاهدات و توافقنامه‌های زیادی را امضا و سپس آنها را نقض کرده است. حملات آمریکا علیه ایران، بازتاب‌دهنده تاریخ این کشور است. یکی از عوامل مهمی که ایران مایه خشم و نگرانی آمریکا شده این است که ایران سالها قبل آمریکا را بیرون کرده و کنترل منابع طبیعی خودش را به‌دست گرفته و مانع از فعالیت‌های جاسوسی آمریکا و مداخله در امور داخلی‌اش شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره مخالفت رهبر معظم انقلاب اسلامی با مذاکره با آمریکا و نظر ایشان درباره اینکه آمریکایی‌ها قصد دارند از این مسئله به‌عنوان تاکتیکی برای اعمال فشار بیشتر علیه تهران استفاده کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب ایران درست گفته‌اند. ایران نمی‌تواند با مقام‌هایی مذاکره کند که در مذاکره حسن‌نیت ندارند و این قطعاً در مورد دولت ترامپ صادق است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان