دیدبان
علیرضا عرفانی:

نگاه مثبت رهبر انقلاب به تولید در اقتصاد مشکلات کنونی را برطرف خواهد کرد

نگاه مثبت رهبر انقلاب به تولید در اقتصاد مشکلات کنونی را برطرف خواهد کرد

دیدبان؛ علیرضا عرفانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با سراج 24 درباره‌ی پیش‌بینی بانک جهانی مبنی بر رشد منفی 3.8 درصدی اقتصاد ایران در سال 2019 گفت: عوامل گوناگونی در رشد اقتصاد موثر هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که بسیاری از مولفه‌های اقتصادی را دربرمی‌گیرد و باعث رشد فزاینده‌ی اقتصاد خواهد شد. احتمالا بانک جهانی با پیش‌بینی این‌که سرمایه‌گذاری خصوصی در کشور ما کاهش یافته است، میزان رشد اقتصادی ایران را در سال 2019 منفی اعلام کرده است.

وی افزود: این احتمال هم هست که بانک جهانی میزان فروش نفت ایران را کمتر از سال‌های دیگر برآورد کرده و به همین ترتیب اقتصاد ما را که وابسته به درآمدهای نفتی است، با رشد منفی پیش‌بینی کرده است.

این کارشناس اقتصادی در خصوص راهکارهای اصلاح و بهبود اقتصاد کشور تاکید کرد: تمام مواردی که در بیانیه‌ی گام دوم رهبر انقلاب مطرح شد بهترین نکات و راه‌حل‌ها برای رشد اقتصاد کشور هستند. رهبر انقلاب در این بیانیه به حمایت از تولید داخلی و بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های متفاوت از جمله ارائه‌ی تسهیلات مالی و راحت کردن فرایند خصوصی‌سازی پرداخته‌اند. نگاه مثبت رهبر انقلاب به تولید در اقتصاد به رشد اقتصادی کشور کمک و مشکلات کنونی را برطرف خواهد کرد.

عرفانی با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در دهه‌ی اخیر بیان کرد: در دولت‌هایی که در دهه‌ی اخیر اقتصاد کشور را به دست گرفتند، کمتر به موضوع تولید پرداخته شده و بیشتر به سمت مصرف‌گرایی رفته‌ایم. دولت‌ها در ابعاد قانون‌گذاری مناسب جهت حمایت از تولیدکنندگان و دیپلماسی اقتصادی در خارج از کشور، تصمیم‌گیری‌های غلط و اشتباه گرفتند و با بسترسازی برای یک اقتصاد سوداگرایانه و بورس‌بازی فعالیت‌های تولیدی و را دچار مشکلات بزرگ کرده‌اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان