دیدبان

ایران: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای ترامپ برای مذاکره ثابت شود

ایران: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای ترامپ برای مذاکره ثابت شود

دیدبان؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام تازه وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران، این اقدام رژیم آمریکا را شدیداً محکوم کرد و آن را مصداق تروریسم اقتصادی و در ادامه خصومت های مستمر کاخ سفید علیه ملت ایران خواند. 

موسوی اضافه کرد: تنها یک هفته صبر نیاز بود تا پوچ بودن ادعای رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران ثابت شود. سیاست فشار حداکثری آمریکا یک سیاست شکست خورده است که بارها توسط روسای جمهور پیشین آن کشور امتحان شده بود. این مسیری اشتباه است و دولت آمریکا می‌تواند مطمئن باشد که به هیچ یک از اهداف تعیین شده برای این سیاست نخواهد رسید.

موسوی ادعاهای برخی مقامات آمریکایی برای مذاکره با ایران را فریبکارانه، غیرواقعی و صرفا برای جلب توجه افکار عمومی خواند و افزود: این اقدام ایالات متحده مغایر با اصول و قواعد اساسی روابط و حقوق بین‌الملل و نیز تعهدات بین‌المللی این رژیم بوده و موجبات مسئولیت بین‌المللی آن را فراهم خواهد آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: همه کشورها مسئولیت دارند تا در برابر نقض آشکار اصول بنیادین حقوق بین الملل واکنش نشان داده و اجازه ندهند دستاوردهای جامعه بین‌المللی در زمینه چندجانبه گرایی به واسطه اقدامات زورمدارانه و یکجانبه هیأت حاکمه آمریکا بیش از پیش از بین برود.

به گزارش فارس،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز جمعه (۱۷ خرداد/ ۷ ژوئن) تحریم‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرد. 

این نهاد آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرده بزرگترین شرکت هلدینگ پتروشیمی ایران و «شبکه گسترده‌ای از زیرمجموعه‌ها» و عوامل فروش آن را تحت تحریم قرار داده است. 

آمریکا با بیان اینکه «شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس» از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا حمایت مالی کرده گفته ۳۹ زیرمجموعه این شرکت و نمایندگی‌های فروش آن در خارج از ایران در فهرست سیاه قرار داده شده‌اند.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا با متهم کردن این شرکت به همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته این اقدام «هشداری است مبنی بر اینکه ما آن دسته از هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در بخش پتروشیمی و بخش‌های دیگری که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه مالی کمک‌رسانی کنند را نشانه خواهیم گرفت».

 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز بعد از اقدام وزارت خزانه‌داری این کشور در اعمال تحریم‌های جدید علیه بخش پتروشیمی ایران گفت که واشنگتن سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را ادامه خواهد داد. 

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: «فشار حداکثری علیه ایران امروز ادامه یافت. خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تأمین مالی می‌کنند. آمریکا رژیم را از پول‌های مورد نیازش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه محروم خواهد کرد».

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان