دیدبان

روسیه: گفت‌وگو با ایران و احترام به آن ضروری است

روسیه: گفت‌وگو با ایران و احترام به آن ضروری است

دیدبان؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی در مجمع اقتصادی در سن پترزبورگ گفت: خروج آمریکا از پیمان منع اشاعه تسلیحات، ثبات و امنیت جهانی را برهم می‌زند.

او افزود: برای بحث بر سر معاهده استارت آمادگی داریم. اگر دیگر طرف‌ها تمایلی به تمدید معاهده استارت نداشته باشند، روسیه هم این کار را نخواهد کرد. امنیت راهبردی باید موضوع بحث بین روسیه و آمریکا باشد.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ملت ایران یک ملت بزرگ منش است که می‌تواند از منافع ملی خود دفاع کند و گفت‌وگو با تهران و احترام گذاشتن به آن ضروری است. روسیه با ایران درباره سوریه همکاری می‌کند و تهران کمک‌های زیاد و موضع گیری‌های مثبت بسیاری در این باره داشته است. ایران کشوری است که تحت بیشترین نظارت بر فعالیت‌های هسته ایش در جهان قرار دارد.

رئیس‌جمهور روسیه در خصوص بحران ونزوئلا نیز گفت: ما به ونزوئلا سلاح‌هایی فروخته‌ایم و بر اساس مفاد قرارداد‌ باید به تعهد خود در ارتباط با این سلاح‌ها عمل کنیم. متخصصان ما در طول سال‌های گذشته این کار را کرده‌اند و به این کار ادامه خواهند داد.

او افزود: ما پایگاه‌های نظامی در ونزوئلا ایجاد نکرده‌ایم، متخصصان ما بر اساس تعهدات قراردهای تسلیحاتی در حال رفت‌وآمد به این کشور هستند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین با تاکید بر اینکه مداخله نظامی احتمالی آمریکا در ونزوئلا یک فاجعه خواهد بود، افزود حتی متحدان واشنگتن از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند. کسانی که از خوان گوایدو، سرکرده مخالفان در ونزوئلا حمایت می‌کنند دیوانه هستند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان