دیدبان

پمپئو: ایرانی‌ها هنوز با ما تماسی نگرفته‌اند

پمپئو: ایرانی‌ها هنوز با ما تماسی نگرفته‌اند

دیدبان؛ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با رادیو و تلویزیون سوییس گفت: ایرانی‌ها هنوز با ما تماسی نگرفته‌اند. مایک پمپئو در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو و تلویزیون سوییس در پاسخ به این سوال که آیا شما به برن شماره تلفنی داده‌اید که ایرانی‌ها مستقیما بتوانند با دونالد ترامپ تماس بگیرند، گفت: «ایرانی‌ها اگر بخواهند؛ می‌دانند که چگونه با ما تماس بگیرند. ما برای مذاکره آماده هستیم».

پمپئو در این حال تاکید کرد: «من می‌خواهم یادآوری کنم که ما انتظارات ساده‌ای داریم. اینکه ایران برنامه اتمی خود را متوقف سازد؛ چرا که سلاح اتمی یک خطری است برای همه کشور‌ها حتی سوییس».

وی روز گذشته نیز که در اقامتگاه هیأت دیپلماتیک آمریکا در شهر «برن» سوئیس با خبرنگاران سخن می‌گفت، در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که این گزارش «نگرانی‌هایی واقعی درباره اینکه آیا ایران همچنان به برجام پایبند است یا نه، به وجود می‌آورد».

به گفته پمپئو، آمریکا نه تنها از تولید مواد شکافت‌پذیر، بلکه از دیگر عناصر برنامه هسته‌ای ایران نیز نگران است.

نگرانی وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال عدم پایبندی ایران به برجام در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته بدون هیچ دلیلی و با وجود پایبندی کامل ایران به برجام به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان