دیدبان
محمود محمدی عراقی:

اگر رفتار اروپایی‌ها تغییر نکند بعید است که لوایح پالرمو و CFT تصویب شود

اگر رفتار اروپایی‌ها تغییر نکند بعید است که لوایح پالرمو و CFT تصویب شود

دیدبان؛ محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت ظام در خصوص بررسی لوایح پالرمو و CFT در این نهاد گفت: بررسی لایحه‌ی پالرمو هنوز از کمیسیون‌های تخصصی به مجمع نیامده است. این لایحه به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شده است و قرار است هم‌زمان با لایحه‌ی CFT بررسی شود و بعد به صحن مجمع منتقل شود.

وی تصریح کرد: پیش از عید نوروز 98 بررسی این لوایح به کمیسیون‌های تخصصی منتقل شد تا ابعاد همه‌ی لوایح با یکدیگر بررسی شوند. CFT در دستور بررسی نبود و تمرکز اعضا بر روی لایحه‌ی پالرمو بود که پس از بررسی پالرمو با توجه به این‌که هر دو لایحه‌ی پالرمو و CFT به FATF هم ارتباط پیدا می‌کردند، تصمیم بر آن شد که کارشناسی‌ها به صورت مشترک انجام شود و سپس هر دوی لوایح در دستور کار مجمع قرار گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص احتمال تصویب این لوایح اظهار داشت: تصویب این لوایح بستگی به رفتار اروپایی‌ها دارد. اگر رفتار آن‌ها تغییر نکند و به همین روال ادامه داشته باشد بعید است که این لوایح تصویب شود. در طول مدتی که ایالات متحده از برجام خارج شده است، اروپایی‌ها اقدام عملی و مناسبی در جهت جلب رضایت ایران و جبران رفتارهای آمریکا انجام نداده‌اند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان