دیدبان

چین: آمریکا یک مذاکره‌کننده غیرقابل‌اعتماد است

چین: آمریکا یک مذاکره‌کننده غیرقابل‌اعتماد است

دیدبان؛ وانگ شوون، معاون وزیر امور بازرگانی چین و مذاکره کننده تجاری این کشور امروز (یکشنبه) با ارائه اسنادی معتبر اعلام کرد جنگ تجاری که آمریکا مسبب آن است، به شکلی منفی بر جهان اثر خواهد گذاشت. در این سند همچنین آمده آمریکا یک مذاکره کننده غیرقابل اعتماد است و چین خواهان برگزاری مذاکراتی است که عادلانه و برای هر دو طرف سودمند باشد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن اعلام کرد: اقدامات آمریکا در ماه‌های گذشته دلیل اصلی پیش نرفتن مذاکرات تجاری میان دو کشور است. آمریکا می‌خواهد از نهایت فشار استفاده کند تا چین سر تسلیم فرود آورد، این کاملا غیرممکن است.

وانگ در این کنفرانس مطبوعاتی جزئیاتی درباره اینکه آیا شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با دونالد ترامپ در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اواخر ماه ژوئن ملاقات می‌کند، ارائه نکرد و فقط گفت: من اطلاعاتی درباره این موضوع ندارم. فقط می‌دانم که کشور ما نمایندگانی را به ژاپن می‌فرستد.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در هفته‌های اخیر به حدی تشدید شده که دونالد ترامپ تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرده است. چین هم در واکنش به این اقدام آمریکا بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه وضع کرد.

همچنین مذاکرات تجاری اخیر دو کشور بی نتیجه ماند و هیئت تجاری چین چندی پیش ۲ ساعت پس از ورود به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. دونالد ترامپ هم بار‌ها در حساب توییتر خود چین را تهدید کرد در صورتی که به یک توافق تجاری با آمریکا دست نیابند، پکن به شدت آسیب خواهد دید. وی حتی مدعی شد چین نباید برای این کار آمریکا تلافی کند؛ زیرا به قدر کافی در سال‌های گذشته از آمریکا سود بدست آورده است. وزیر دفاع چین هم روز گذشته اعلام کرد این کشور برای مقابله با آمریکا در زمینه تجاری آماده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان