دیدبان

۱۵۱ خاطره متفاوت از زندگی شهید آوینی در کتاب «شهید فرهنگ» منتشر شد

۱۵۱ خاطره متفاوت از زندگی شهید آوینی در کتاب «شهید فرهنگ» منتشر شد

دیدبانکتاب «شهید فرهنگ: شهید سید مرتضی آوینی در آینه خاطرات» به کوشش یاسر عسگری از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.

 این کتاب روایت 151 خاطره متفاوت از دوره‏های مختلف زندگی سید شهیدان اهل قلم است که توسط بستگان، دوستان، همکاران، همراهان و همفکران شهید بیان شده است. در ابتدای کتاب هم زندگی خودنوشت شهید آوینی می‏آید و در انتها هم گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید (در تاریخ 2/2/1372) آمده است.

 اولین ویژگی خاص این کتاب نسبت به بقیه کتاب‌های مشابه، تنوع و تکثر خاطرات از این شخصیت برجسته و نظریه‏پرداز فرهنگی است و دوم اینکه خاطرات زندگی این شهید را از زبان افراد و شخصیت‏های مختلفی بیان شده است که هر کدام روایتگر وجوه مختلفی از حیات این شهید را بیان کرده‏اند. ضمناً صفحه‏آرایی جذاب هم کتاب را خواندنی‏تر کرده است.

 چاپ اول این کتاب در 176 صفحه، دو رنگ، قطع رقعی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 4200 تومان منتشر شده است و در روزهای اخیر در سراسر کشور توزیع می شود. برای تهیه این کتاب می‏توان از فروشگاههای پاتوق کتاب دفتر نشر معارف (تهران: تلفن 02188911212 و قم: تلفن 02537740004)، مراکز توزیع محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سراسر کشور یا سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) تهیه کرد.

 گفتنی است پیش از این، دو مجلد مجزا از مجموعه «شهید علم» که به خاطرات شهید دکتر مجید شهریاری و داریوش رضایی نژاد (از شهدای هسته ای کشورمان) پرداخته است، از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر و توزیع شده‏ است.


منبع:فارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران