دیدبان

عربستان: ایران همچنان به مداخله در منطقه ادامه می‌دهد

عربستان: ایران همچنان به مداخله در منطقه ادامه می‌دهد

دیدبان؛ وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد از اقدامات شورای نظامی سودان برای با برقراری ثبات در این کشور حمایت می‌کند. «ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان سعودی بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) در سخنرانی‌اش در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، در ادامه توهمات خود علیه تهران، بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

وی که در نشست مقدماتی سازمان همکاری اسلامی در شهر «جده» عربستان صحبت می‌کرد، گفت: «ایران همچنان به مداخله در منطقه ادامه می‌دهد».

العساف افزود: «مداخلات ایران در یمن، به رنج مردم یمن منجر شده است».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش «عملیات تروریستی» علیه چند نفتکش در بندر «فجیره» امارات عربی متحده و همچنین حمله پهپادی تلافی‌جویانه انقلابیون یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد.

در روزهای گذشته مقام‌های اماراتی، سعودی و آمریکایی تلاش کرده‌اند تا حوادث اخیر در منطقه را به ایران نسبت داده و فضایی ضدایرانی ایجاد کنند. با این وجود، مقامات ایران بارها این ادعاها را رد کرده و خواستار تحقیقات بین المللی مستقل در این باره شده اند. به نظر می رسد مقامات سعودی و اماراتی با سناریوی توطئه در تلاش هستند به نوعی شکستهای خود در جنگ یمن و معادلات منطقه را با فرافکنی جبران کنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان