دیدبان

آیت‌الله عیسی قاسم: «معامله قرن» جنایت است

آیت‌الله عیسی قاسم: «معامله قرن» جنایت است

دیدبان؛ آیت‌الله عیسی قاسم تأکید کرد که معامله قرن جنایت و توطئه‌ای دیگر علیه ملت فلسطین است. وی در بیانیه‌ای درباره نشست اقتصادی منامه که مقدمه‌ای برای اجرای معامله قرن است، گفت: «معامله قرن، معامله‌ای یک طرفه از جانب ترامپ، اسرائیل و رژیم‌های عربی همدست و مجری آن است که با همکاری و همدستی خود در برابر اراده امت ایستاده‌اند، امتی که دین، کرامت و غیرت آن هرگز اجازه پذیرش این خواری و خفت را نمی‌دهد».

آیت‌الله عیسی قاسم همچنین گفت: «معامله قرن جنایتی است که ننگ آن دامن همه حامیان و همدستان این جنایت را می‌گیرد و هر کس به هر اندازه که در این معامله دست دارد، در ننگ و عار آن نیز سهیم خواهد بود».

وی اشاره کرد که معامله قرن یکی دیگر از جنایت‌ها و توطئه‌ها علیه ملت فلسطین است اما اراده و ایمان امت و آگاهی فرزندان این امت، پایداری و مقاومت آنها، این توطئه را نیز به شکست خواهد کشاند و جز ننگ و عار هیچ چیز دیگری عاید کسانی که برای این معامله تلاش می‌کنند، نخواهد شد.

این رهبر معنوی انقلاب بحرین با اشاره به اینکه معامله قرن یک طرح آمریکایی و اسرائیلی است، تأکید کرد که طرف دیگر این معامله کجاست؟ فلسطینیان که این قضیه به آن‌ها و سرزمین ملت فلسطین مربوط می‌شود کجا هستند؟ آن‌ها (فلسطینیان) با این معامله مخالف بوده و از کسانی که برای اجرای این معامله تلاش می‌کنند، تبری جسته‌اند.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان