دیدبان

«رایزنی مستمر» میان گروه‌های مقاومت فلسطینی برای مقابله با معامله قرن

«رایزنی مستمر» میان گروه‌های مقاومت فلسطینی برای مقابله با معامله قرن

دیدبان؛ «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس امروز (یکشنبه) اعلام کرد، گروه‌های فلسطینی مشورت‌های مستمری بر اساس طرح ملی مشترک برای مقابله با «معامله قرن» دارند.

القانوع اعلام کرد: «حماس با دیگر طیف‌های ملت فلسطین برای مقابله با معامله قرن و عدم اجرایی شدن آن کار می‌کند، حال هر هزینه‌ای داشته باشد».

وی تأکید کرد، تشکیلات خودگردان باید به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را پس بگیرد، به هماهنگی امنیتی با این رژیم پایان دهد و شکست مسیر «اسلو» اعلام شود.

القانوع در ادامه به ایجاد یک «چارچوب رهبری» برای گروه‌های فلسطینی با هدف سروسامان دادن به وضعیت داخلی و اتخاذ «راهبردی ملی» برای مقابله با چالش‌ها فراخواند.

این عضو حماس تأکید کرد، فلسطینی‌ها جمعه پیش رو همزمان با روز جهانی قدس به صورت گسترده در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند تا بر اسلامی و عربی بودن قدس تأکید کنند و تمام طرح‌ها برای نابودی مسأله فلسطین را مردود بدانند.

وی از تشکیلات خودگردان و دستگاه‌های امنیتی آن درخواست کرد، دست مقاومت فلسطین در کرانه باختری را آزاد بگذارد و زمیته لازم برای احیای روز قدس را در اختیار ملت فلسطین قرار دهد. معامله قرن به طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی اطلاق می‌شود؛ طرحی که با توجه به گزارش‌های رسانه‌ای، در راستای منافع رژیم صهیونیستی است. 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دیروز خود خواستار برگزاری نشستی فوری میان گروه‌های فلسطینی و لبنانی در راستای مقابله با معامله قرن شد و گفت که برای این موضوع حتما نیاز نیست کنفرانس و امثال آن برگزار شود. 

«رأفت مرة» رئیس دایره اطلاع‌رسانی حماس در خارج از دعوت دبیرکل حزب الله برای مذاکرات لبنانی-فلسطینی با هدف مقابله با معامله قرن»، اسکان دائمی آوارگان و نیز تأکید بر حق بازگشت استقبال کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، مره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دعوت نصرالله در زمان مناسب مطرح شد، گفت‌وگوی لبنانی-فلسطینی بهترین و قویترین وسیله برای مقابله با معامله قرن و پیامدهایش است خصوصا اینکه تلاش‌هایی در زمینه تحمیل اسکان آوارگان و کنار زدن حق بازگشت در جریان است.»

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان