دیدبان

دیدار ظریف با برهم صالح

دیدار ظریف با برهم صالح

دیدبان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور رایزنی و گفتگو با مقامات عراقی در بغداد به سر می برد، در ادامه دیدارهایش شنبه شب با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دیدار کرده بود.

دیدار با «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق و «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه این کشور نیز از دیگر برنامه های حضور ظریف در بغداد است.وی قرار است با برخی سران گروه های سیاسی عراق نیز دیدار و به زیارت عتبات عالیات در نجف و کربلا هم برود.

وزیر خارجه ایران در هفته های اخیر و در پی تحولات منطقه سفرهایی را به روسیه، ترکمنستان، هندوستان، ژاپن، چین و پاکستان داشت.

از سوی دیگر قرار است سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه نیز از امروز سفرهایی را به سه کشور منطقه (عمان، کویت و قطر) داشته باشد.

تهران در هفته های اخیر میزبان وزرای خارجه قطر و عمان بود و مدیران کل سیاسی وزارت خارجه های آلمان و انگلیس نیز به تهران سفر کرده و با عراقچی دیدار کردند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان