دیدبان

تظاهرات ژاپنی‌ها علیه حضور ترامپ در توکیو

تظاهرات ژاپنی‌ها علیه حضور ترامپ در توکیو

دیدبان؛ صدها نفر از مردم ژاپن در اعتراض به ورود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، در «توکیو» تظاهرات برپا کردند. رئیس‌جمهور آمریکا برای یک سفر چهار روزه به منظور گفت‌وگو با مقامات ژاپنی در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله چین و کره شمالی، امروز (شنبه) وارد «توکیو» شد.

شبکه روسی «راپتلی» تصاویری از اعتراضات مردم ژاپن به ورود رئیس‌جمهور آمریکا را به نمایش درآورد که در آن معترضان پلاکاردهایی را به دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: «نه به ترامپ» و «نه به پایگاه».

یکی از محورهای دیدار فعلی ترامپ و مقامات ژاپنی، برنامه موشکی کره شمالی است. مقام‌های نظامی آمریکا اخیراً نگرانی خود را از آزمایش موفق موشک‌های جدید کره شمالی که قادر به گریز از سامانه‌های دفاعی ایالات متحده در منطقه هستند ابراز داشتند.

تنش‌ها بین اهالی جزیره اوکیناوا و حدود 27 هزار نظامی آمریکایی مستقر در این جزیره همچنان بالاست. در همه‌پرسی ماه فوریه سال جاری میلادی، اکثر اهالی اوکیناوا با افتتاح یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این جزیره مخالفت کردند و اعتقاد دارند که چنین پایگاهی آسیب‌هایی را به محیط زیست وارد می‌کند و مشکلات امنیتی برای اهالی این جزیره به وجود می‌آورد.

 با اینحال، ژاپن قصد دارد علیرغم مخالفت‌های اهالی این جزیره، ساخت چنین پایگاهی را ادامه دهد. نظامیان آمریکایی در سالهای اخیر در جرایم مختلفی از جمله رانندگی در حالت مستی و تجاوز و قتل در این جزیره مشارکت داشتند و خود پایگاه نظامیان آمریکا در این جزیره معضلاتی از جمله آلودگی هوا را به همراه داشته است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان