دیدبان

ترامپ وارد «ژاپن» شد

ترامپ وارد «ژاپن» شد

دیدبان؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در آغاز سفر چهار روزه خود به منظور تقویت روابط واشنگتن با توکیو، وارد ژاپن شد.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش کرد، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در این سفر با مقامات کشور ژاپن در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات از جمله مسائل تجاری و تهدیدات کره شمالی گفت‌وگو کند.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در این دیدار قصد دارد با «ناروهیتو» امپراطور ژاپن نیز گفت‌وگوهایی داشته باشد. کاخ سفید روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که ترامپ به همراه همسرش ملانیا، اولین میهمانان خارجی بعد از روی کار آمدن ناروهیتو امپراطور جدید این کشور محسوب می‌شوند. 

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در بازه زمانی 25 تا 28 ماه می (4 تا 7 خردادماه)  در ژاپن خواهند بود. مراسم تغییر امپراتور ژاپن در کاخ سلطنتی توکیو روز 10 اردیبهشت برگزار شد و طی آن آکی‌هیتو از قدرت کناره گیری و ناروهیتو ولیعهدش به جای وی بر تخت امپراتوری جلوس کرد.

ژاپن در تاریخ 28 و 29 ژوئن (7 و 8 تیرماه) میزبان سران 20 کشور اقتصادی جهان موسوم به گروه 20 «G20» خواهد بود و طبق گزارش‌ها ترامپ قصد دارد با رهبران بسیاری از کشورها از جمله کشورهایی که اخیراً روابطشان با آمریکا تیره و تار شده است، نیز دیدارهایی را برگزار کند.

یکی از محورهای دیدار فعلی ترامپ و مقامات ژاپنی، برنامه موشکی کره شمالی است. مقام‌های نظامی آمریکا اخیراً نگرانی خود را از آزمایش موفق موشک‌های جدید کره شمالی که قادر به گریز از سامانه‌های دفاعی ایالات متحده در منطقه هستند ابراز داشتند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که موشک‌های به تازگی آزمایش شده از سوی کره شمالی که بسیار شبیه به موشک‌های «اسکندر» ساخت روسیه هستند، می‌توانند از سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا حاضر در منطقه عبور کنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان