دیدبان

انگلیس: به ایران می‌گوییم عزم آمریکا را دست‌کم نگیرید

انگلیس: به ایران می‌گوییم عزم آمریکا را دست‌کم نگیرید

دیدبان؛ «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی خصمانه، به دفاع از مواضع آمریکا در قبال ایران پرداخت و گفت در صورتی که «منافع» آمریکا در منطقه هدف قرار گیرد، ایالات متحده به این اقدام پاسخ می‌دهد.

به گزارش «رویترز» وزیر خارجه انگلیس که در حاشیه اجلاس بهداشت جهانی با خبرنگاران  صحبت می‌کرد، گفت که در صورت هدف قرار گرفتن منافع آمریکا، آن‌ها تلافی خواهند کرد و این موردی است که ایرانی‌ها نیاز به تفکر بسیار دقیق درباره آن دارند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد که بهترین راه جهت حل بحران خاورمیانه، عقب نشینی ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌اش است.

وزیر خارجه انگلیس در حالی این سخنان را بیان کرد که روزنامه «دیلی اکسپرس»  امروز گزارش داد ارتش  انگلیس به صورت محرمانه تعدادی نیروی نظامی ویژه خود را برای کمک به نیروهای آمریکایی به منظور آنچه که تهدید ایران خوانده شده، به خلیج فارس اعزام کرده است.

جرمی هانت در بخش دیگر گفت، به ایرانی‌ها می‌گویم که عزم آمریکا را دست کم نگیرند.

آمریکا مدتی است که با هیاهوی فراوان و تغییر آرایش نظامی، ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت فشار گذاشتن ایران عازم منطقه کرده است. این کشور قصد دارد با اعمال فشار حداکثری ایران را مجددا پای میز مذاکره بکشاند که با ایستادگی مقام‌های ارشد ایران مواجه شده است. تهران بارها اعلام کرده که به توافق هسته‌ای سال 2015 با قدرت‌های جهانی پایبند است و هرگز مذاکره‌‌ای در کار نخواهد بود.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان